Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp installert 939 sli32 versjonen av kortet , har satt fsb til 300 med min opteron 1,8ghz som da gir 2,7ghz det som er litt merkelig er at minnet står til ddr 200 (400) , men jeg får alikevel bare hastighet til 192,9 mhz , alså fsb/dram blir da cpu/14 , på mitt tilsvarende asus sli 32 , kunne jeg sette fsb til 312 og minne til 183(366) som gav minnehastighet på rett over 250mhz , jeg bruker ddr500minne.

 

Redigert: fant ut av det , jeg måtte disable en funksjon i bios som skulle gi bedre minnestabilitet

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CjU9gHZb

Hei folkens! Tillater meg å henge meg på denne tråden med et spørsmål: Jeg overveier å oppgradere med dette hovedkortet, men må samtidig ha nytt kabinett. Jeg tenkte å kjøpe et Antec Sonata II med 450 W strømforsyning. Men hos shg sier de at det har vært problemer med denne strømforsyningen og Asrock-kort. Har dere tips om et kabinett som dere vet kortet kan fungere i, og som samtidig er pent og stillegående?

Lenke til kommentar

Stemmer var en som hadde et problem med akkurat den PSUn som fulgte med kabinettet. (Mener det var power good signalet).

 

Mener kortet fungerer med de fleste strømforsyninger, har selv brukt en hiper 480 og Chieftec 360. Kan forøvrig anbefale hiperen! støysvak og stabile spenninger! Ellers så er vel MIST 500 en sikker vinner!

 

Kortet fungerer i de fleste kabinett, for å få et stillegående system er det lurt å velge kabinett hvor du kan bruke støysvake 120mm vifter, samt tenke over hvilken CPU og GPU kjøler du bruker.

bl.a Lian Li har noen støydempede kabbiser.

Edit:Så hipern på bruktmarkedet til 300kr + frakt! (Ikke min)

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
Har nå bestilt DISSE brikkene til Asrock kortet. Noen som har erfaringer med de? Tror dere at de vil fungerer bra?

 

Mvh,

Sigurd.

6167227[/snapback]

 

sammen med en 146 @ 300htt(x10) er de vel knall. du kan da bruke 166(333) divideren og så kjører de akkurat på 250htt!

 

:D

Lenke til kommentar
Har nå bestilt DISSE brikkene til Asrock kortet. Noen som har erfaringer med de? Tror dere at de vil fungerer bra?

 

Mvh,

Sigurd.

6167227[/snapback]

 

Jeg har de brikkene, får ikke kjørt 1T, men ellers går det fint på default timings, fikk ikke kjøre noe mer aggresiv timings enn 10-4-4-3 på 242Mhz. Kunne sikkert gjort litt bedre hadde jeg hatt litt mer strøm å gi de (brikkene)

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Nå er ikke dette et nforce4 hovedkort, og det hket her med uli m1695 sliter med 1T...

6171041[/snapback]

Vel, det fungerer fint her. Er nok heller kombinasjonen av CPU (minnekontrolleren og hovedkortet som gjør at det ikke funker hos noen.

6173474[/snapback]

 

Funka greit hos meg også, for det meste av tiden. Pcen restarta seg hver gang jeg åpna microsoft office :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...