Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er oppsettet for SATAII

 

post-23613-1147628990_thumb.jpg

 

Når du funnet disken din så må du lagre biosen og gå ut, og så inn igjen og angi hvilken disk du vil ha som hoveddisk.

 

post-23613-1147629133_thumb.jpg

 

Vet ikke hvorfor man må gjøre det?

 

Har ikke anelse om dette vil hjelpe deg videre, men kan jo være kjekt å sjekke ut disse tingene.

Lenke til kommentar

Ja du har jo et poeng der, vil folket her oppleve samme problemene med am2 kortet ombord?

Det kan bli en dyrkjøp avfære hvis man oppgraderer til ny CPU og DDR2 minne med dette kortet, så blir det ikke som forventet.

Håper for all del at de gjør jobben med am2 oppgraderingen. ;)

 

Edit: noe skrivefeil

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Hei... eg er ny på denne forumet og overklokking..., eg har ein AMD 3700+ og eit Asrock939sli32-eSATA2(corsair value2gb minne)...det er nesten samme som 939DUAL-SATAII trur eg.

 

eg sliter med OC, jeg klarte igår å klokke mitt opp til 2,6 ghz men den ble ustabil, fikk feil på prime95 torture test.(og blue screeen av og til)

 

eg veit at jeg må under klokke minne, den kan jeg fixe selv..men er det berre FSB og multipiler burde ein endre på ? eller er det noen andre ting, eg klarer ikkje å ha meir enn 1,450v på HK..., kansje på ein måte må eg klare å øke den ? når jeg øke FSB skal eg ha den sync med PCIE?(slik at den blir OC automatisk med)

 

korleis kan eg endre på data buss elle ke det heite ?...såg at folk kunne gjera det med DFI HK.

 

eg har CnQ installert på windows, men har slått den av på biosen.

eg leste masse på forumet om OC men sliter forstatt.

 

takk :)

Endret av Salamaza
Lenke til kommentar

Da legger jeg ved et bilde av oppsett av cpu i Bios.

Håper dette hjelper, Som dere ser så er spenninga satt ned på cpu pga av voltmod.(vid3)

Memory clock må justeres ned hvis 400Mhz brikker er innstalert, jeg har brikker som tåler 500Mhz.

 

post-23613-1147867503_thumb.jpg

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

cpu er maks hva den klarer.

Cpu spenning viser 1.55V hos meg ved innstilt 1.325V pga. voltmod jeg har gjort.

Multiplieren kan du justere så mye du vil nedover, men er låst oppover.

Jeg har prøvd med 9X og 8X men får ikke fsb'en høyere.

 

Ta en titt i første innlegget, der er det en del linker til fora som kan være til hjelp :)

 

Edit: HT justeres i "Chipset settings" menyen i bios, den skal helst ikke over 1000 etter å ha clocket.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
cpu er maks hva den klarer.

Cpu spenning viser 1.55V hos meg ved innstilt 1.325V pga. voltmod jeg har gjort.

Multiplieren kan du justere så mye du vil nedover, men er låst oppover.

Jeg har prøvd med 9X og 8X men får ikke fsb'en høyere.

 

Ta en titt i første innlegget, der er det en del linker til fora som kan være til hjelp :)

 

Edit: HT justeres i "Chipset settings" menyen i bios, den skal helst ikke over 1000 etter å ha clocket.

6120950[/snapback]

 

 

hvorfor han justere man Multiplieren ned over...er det fordi ein skal klare å klokke meir ved å øke fsb enda mere...

og hvor i chipset settings er det NB speed eller SB speed ?

 

edit: ok ...må modde HK for mere vcore volt .. :(

men hvofor trenger Vdimm Mod?

Endret av Salamaza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...