Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har du prøvd alle 3 sata portene?

eller har du prøvd å skru av maskinen når det stopper, og bare skru den på igjen å se om det går da?

6091003[/snapback]

ojjj... hvorfor gikk det da..? nå installeres windows igjen..!! :dribble:

edit: rebootet bare, ikke noe annet...

Endret av Hombleracer
Lenke til kommentar

det er sant, men hva skal jeg gjøre nå? bør jeg skifte til sataII-kontakten? etter installering av alle mulige drivere? og hva skal den stå på? SATA eller IDE? eller skal jeg bare la alt stå som det er i biosen, og håpe på det beste?

edit: og takk skal du ha, forresten.. foreløpig.. I'll come running for more.. :thumbup:

Endret av Hombleracer
Lenke til kommentar

vel innstaller de viktigste driverene inkludert sata2 driverene. og så skal det være å bare flytte over på sata2 pluggen. må vel passe på at den er skrudd på i bios! burde vel stå på sata ikke ide siden det er en sata disk du har!

Lenke til kommentar
jeg kommer ingen vei. En ting er at jeg er grønn, men så forbanna vanskelig skal det ikke være? Jeg gjorde nøyaktig det samme som i går, og ingen lykke nå. Rart det gikk i går. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har en ny pc her jeg ikke får brukt, fordi den ikke vil legge inn XP. Vær så snill å hjelp meg..

edit: skal jeg kjøpe nytt hovedkort?

6090762[/snapback]

bruk sata-1 unngå sata-2 porten. sata-2 porten fungerer som en usb port i windows

Lenke til kommentar
hva mener du?

14141414

6091289[/snapback]

høyre på menyen

safely remove hardware

scsi disk device

kjøpte sata-2 partisjonerte, planen var systemdisk på sata-2, istedenfor IDE.

kjører fortsatt IDE systemdisk gitt opp, må vel finne jumper å sette I wd disken til Sata-1 hvis jeg finner. Har lasted ned disse driverne fra asrock så du sier, installer i sata-1 mode, installer drivere, så bytt til sata-2?

hvor skal jumper være i en 250gb 16mb cache sata 2 WD? sata1

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Les det som står i info filen på cd'en om sataII instalasjon og det går helt etter boka.

Disse filene skal lastes over til en floppydisk, og så velger du scusidrivere(skrives det slikt?) under instalasjonen av XP.

Da skal alt gå greit :)

6092190[/snapback]

jaaaa. greit er vel en overdrivelse. er tilbake der jeg startet i går jeg. :( alt gikk smooth igjen, helt til jeg skulle skru av maskinen og prøve den igjen. da kom jeg kun til windows laster-bildet som vanlig, og så ble det full stopp. skal prøve igjen i dag, men dette begynner å bli latterlig. restart etter installasjon av drivere går greit, også restart etter spill. men når den skrur seg helt av, da synes problemet å dukke opp. litt unødvendig å installere windows hver dag for å benytte seg av pc'en? håper det er flere som har hatt samme problem, for alt går så fint når den funker. meget god ytelse, så jeg skjønner ikke hvorfor den kicker på oppstart. kom gjerne med flere tips, så kan vi i det minste hjelpe likesinnede, om det finnes... :ermm:

Lenke til kommentar

niks, dette går ikke. klarer det ikke alene i allefall. noen tips om noen som kan hjelpe? skal jeg bare gå for nytt HK? og i såfall, hvilket kan anbefales? helvete at det skulle være så vanskelig. vet at jeg er antakeligvis bare noen tastetrykk unna en pc som fungerer som den skal, men når jeg må fysisk slå av pcen fordi den henger seg under installasjon av XP, og når den da starter opp igjen så fortsetter den som om ingenting har skjedd, så er jeg blank. kan ikke akkurat sette inn annonse "Asrock 939Dual-sataII-ekspert søkes". da er det billigere å kjøpe nytt hk. noen som har hatt, eller kjenner noen som har slitt så fælt før? Jeg kjenner ingen. takk for de som har prøvd å hjelpe meg, men nå gir jeg snart opp. :cry:

Lenke til kommentar

Nei! Nå er hovedkortet mitt så si totalt fucka! jeg tok ut DVD brenneren min for jeg skulle lakke den, så fant ikke hivedkortet disken min. Så ble det å resete CMOS, ingen endring. Så satta jeg inne en annen DVD brenner og enda ingen endring. Så holdt jeg på å fikla som en galning i BIOS og klokka opp til 210HTT og satta ramen på CL2 og 200MHz og da fant plutselig hovedkortet disken. Og det fatn foresten DVD brenneren med en gang jeg satta den inn.

Lurer på om dette kan ha noe med å gjøre at det var en disk som sto i og ble fucka i løpet av natta, for den laga tikkelyder når jeg sto opp og den ville ikke funke.

Noen som har noen ideer til å fikse dette? eller skal jeg bare satse på at hovedkortet holder helt til jeg skal på MultiLAN (25-28 april)

Lenke til kommentar
niks, dette går ikke. klarer det ikke alene i allefall. noen tips om noen som kan hjelpe? skal jeg bare gå for nytt HK? og i såfall, hvilket kan anbefales? helvete at det skulle være så vanskelig. vet at jeg er antakeligvis bare noen tastetrykk unna en pc som fungerer som den skal, men når jeg må fysisk slå av pcen fordi den henger seg under installasjon av XP, og når den da starter opp igjen så fortsetter den som om ingenting har skjedd, så er jeg blank. kan ikke akkurat sette inn annonse "Asrock 939Dual-sataII-ekspert søkes". da er det billigere å kjøpe nytt hk. noen som har hatt, eller kjenner noen som har slitt så fælt før? Jeg kjenner ingen. takk for de som har prøvd å hjelpe meg, men nå gir jeg snart opp. :cry:

6098769[/snapback]

Er inne på det samme sporet som deg, å gi opp. Dette er kronglete. Noen ganger blir ikke SATA II disken gjenkjent i BIOS. Hvis jeg noen gang kommer så langt som til å begynne innstallasjon av Windows og etter å ha trykket F6 kommer til slutt et valg om SCSI drivere(tredjepartsdrivere), hvilken skal velges med 32 bits Win og 64 Cpu (4000+ hos meg), 32 eller 64 bits driver.

Det som ser bra ut med dette kortet er at det kan kjøre(i følge BIOS) 400 Mhz med minnebrikker i alle bankene.

Ingen dum ide å søke etter ekspert. Det er min 4. maskin som monteres, men dette virker krøkkete.

Jeg har som nevnt Athlon 4000+, seagate SATA II 250 (hadde tenkt etter hvert to SATA I disker), 2x1 Gb TwinMos og 2x512Mb TwinMos minne, 400 Watt FortronSource strøm.

Lenke til kommentar
Er inne på det samme sporet som deg, å gi opp. Dette er kronglete. Noen ganger blir ikke SATA II disken gjenkjent i BIOS. Hvis jeg noen gang kommer så langt som til å begynne innstallasjon av Windows og etter å ha trykket F6 kommer til slutt et valg om SCSI drivere(tredjepartsdrivere), hvilken skal velges med 32 bits Win og 64 Cpu (4000+ hos meg), 32 eller 64 bits driver.

Det som ser bra ut med dette kortet er at det kan kjøre(i følge BIOS) 400 Mhz med minnebrikker i alle bankene.

Ingen dum ide å søke etter ekspert. Det er min 4. maskin som monteres, men dette virker krøkkete.

Jeg har som nevnt Athlon 4000+, seagate SATA II 250 (hadde tenkt etter hvert to SATA I disker), 2x1 Gb TwinMos og 2x512Mb TwinMos minne, 400 Watt FortronSource strøm.

6101858[/snapback]

takk, glad for at det finnes flere som har problemer med dette HK. En kompis har akkurat samme oppsett, med Gigabyte microATX-kort, og for han gikk det smooth. Så det er ingen tvil om at dette Asrock-kortet har sin svakhet. Dessverre, for kortet yter bra, når det funker. Men er avhengig av at alt fungerer 24/7, i forbindelse med jobb etc. Og da må jeg si at pus i ransel er en god beskrivelse av kjøpet her. Noen som har tips for et annet HK som yter maks, er lettfattet å installere/montere, samt stabil?

Edit: ikke dyrt og komplisert heller, har en hd, en GPU etc.

Endret av Hombleracer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...