Sigurd2 Skrevet 11. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2006 Regner med at når man plugger i AM2 upgrade kortet, får man ikke lenger brukt ram slottene på selve hovedkortet ?? Hadde vel vært for godt til å være sant at man kunne bruke AM2, men utsette investeringen i DDRII ram. AM2CPU Board Manual Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 11. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2006 Er det i salg nå dette oppgraderingskortet? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 11. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2006 Regner med at når man plugger i AM2 upgrade kortet, får man ikke lenger brukt ram slottene på selve hovedkortet ??Hadde vel vært for godt til å være sant at man kunne bruke AM2, men utsette investeringen i DDRII ram. AM2CPU Board Manual 6085740[/snapback] lissom feste xp-90c på den Lenke til kommentar
Hombleracer Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 Har fått meg dette kortet med 3700+ CPU, 7900gt GPU og Hiper 480w PSU. Hadde kjempeproblemer med installering av XP. Løste seg ikke før jeg fikk SATA-driver på diskett og lagt inn ved installering den veien. Den kom seg ikke lenger enn den klassiske Microsoft Windows-logoen rett etter boot. Så stoppet den opp. Installering gikk tilslutt i orden, driverne kom på plass og 3dmark05 kjørt med resultat:8400. Knallfornøyd. Men så skulle Race Driver 3 på plass og måtte reboote etter installasjon. Da fikk jeg samme problemet igjen! Stopper opp før jeg kommer inn i windows, på nøyaktig samme sted. Har prøvd å kjøre i sikkermodus etc, men ingenting hjelper. Kan noen komme med forslag, kan aldri tenke meg jeg er den eneste som har hatt dette problemet? Takk for all hjelp, CPU, GPU og PSU er suverent, normale temperaturer, men hva er det med Asrock-kortet? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 bruker du sata2 porten? enklester er å sette disken på de vanlige kontaktene og innstallere windows for så å innstallere sata2 driveren og bare flytte disken over! litt seint å fortelle deg det nå men!(i tillfelle du må reinnstallere!) Lenke til kommentar
Hombleracer Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 bruker du sata2 porten? enklester er å sette disken på de vanlige kontaktene og innstallere windows for så å innstallere sata2 driveren og bare flytte disken over! litt seint å fortelle deg det nå men!(i tillfelle du må reinnstallere!) 6087174[/snapback] ok, litt usikker her, men det jeg måtte gjøre for å få den igang først var å sette den i SATA-raid mode, lage driverdiskett, reboote og sette den i non-raid mode, da gikk installering i gang ordentlig. Men nå skjønner jeg ikke hva som egentlig er problemet, den restartet et par ganger etter XP-install i går, uten problemer, før den stoppet igjen. Jeg bruker vanlig sata-porten. Ikke sata II. Men jeg skal prøve det du skrev. Må jeg forandre på noe i bios etter jeg har flyttet den over til SATA II-kontakten? OG må jeg installere windows på nytt? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg skal akkurat til å kjøpe en "S-ATAII" Raptordisk som jeg har tenkt å bruke som systemdisk, men så ser jeg problematikken dukker opp her mht installering av XP. Nå er det over hundre sider i denne tråden og jeg vet dette er omhandlet midt inni her noe sted. Noen som har en god guide på hvordan man får til dette? Evt vet hvor i tråden dette er? Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg har en raptordisk , installering av windows gikk smertefritt, jeg brukte bare den vanlige sata porten istedefor sataII. Alt gikk fint uten noen som helst mas om drivere , klarte meg fint uten noen form for diskett / usb-stasjoner. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 Har en spinpoint SATA2 og jeg brukte en diskett, gikk smertefritt. Dette er godt forklart i drivermappa på cden. Lenke til kommentar
Hombleracer Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 Har en spinpoint SATA2 og jeg brukte en diskett, gikk smertefritt.Dette er godt forklart i drivermappa på cden. 6088122[/snapback] mulig det er godt forklart, men alikevel møter jeg på bugs. Har fulgt alt slavisk, alt gikk bra, helt til en liten restart stoppet all moro. Dessuten stod pci som hovedgrafikkadapter og ikke pci-e i bios. Det er vel feil? Noen andre som vet konkret hva jeg har gjort feil evt hva som kan gjøres? Og må jeg legge inn windows igjen? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Det gikk greit her, da jeg fant ut at jeg skulle sjekke boka Endret 12. mai 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 Pci stod som default hos meg også, det må du forandre til pci-e/ agp, hvis du har pci-e må du sjekke at du har slått av agp tingene. (blant annet agp p2p deepfifo eller hva det heter) Lenke til kommentar
Hombleracer Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 Pci stod som default hos meg også, det må du forandre til pci-e/ agp, hvis du har pci-e må du sjekke at du har slått av agp tingene. (blant annet agp p2p deepfifo eller hva det heter) 6088221[/snapback] det var liksom rart at alt gikk smooth til maskina rebootet etter installering av race driver 3. Da skulle den henge igjen? Skal prøve når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Hombleracer Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) jeg kommer ingen vei. En ting er at jeg er grønn, men så forbanna vanskelig skal det ikke være? Jeg gjorde nøyaktig det samme som i går, og ingen lykke nå. Rart det gikk i går. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har en ny pc her jeg ikke får brukt, fordi den ikke vil legge inn XP. Vær så snill å hjelp meg.. edit: skal jeg kjøpe nytt hovedkort? Endret 12. mai 2006 av Hombleracer Lenke til kommentar
eXa Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 driver du å reinnstallerer windows? Lenke til kommentar
Hombleracer Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 driver du å reinnstallerer windows? 6090816[/snapback] jepp. måtte jo det. kom jo ingen vei. ikke det at jeg kommer noe lenger nå. hva om jeg loader default i bios? har dette oppsettet: Samsung spinpoint 200GB SATA2, Asrock-HK, 64 3700+ CPU og 7900gt, samt Hiper 480 PSU.. Jeg har prøvd å sette HD på sata, på sata II, med drivere fra diskett, har prøvd i raid-mode og non-raid. Skal noe stå på sata eller ide? Har jo selvsagt ingen som er datakyndig, og elkjøp setter jeg ikke bort pc'en til. takk for all hjelp jeg kan få.. dette forumet vil nok få igang maskina mi. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 hva skjer når du prøver å innstallere da? Lenke til kommentar
Hombleracer Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) kommer like forbanna langt. installeringen laster inn filer, rebooter og skal fortsette installasjonen. Da stopper den igjen, etter windows-logoen før installasjonen begynner. Helt stopp, ingenting skjer. ingen feilmeldinger, normal temp etc. har nå prøvd med kontakten til sata igjen, i stedet for sata2. og laster driver på nytt. helt stopp. skal det være nødvendig med driver til sata-raid når det er deaktivert da? det er vel ingen andre drivere jeg trenger fra floppy? edit: og om det er nyttig info: 190780 MB harddisk 0 på Id 0 på buss 0 på m5289 (MBR) Endret 12. mai 2006 av Hombleracer Lenke til kommentar
eXa Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 å der ja. hm aner ikke. men nå har vi fått litt mer info så kansje noen andre har noen ideer? Lenke til kommentar
Hombleracer Skrevet 12. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) hadde håpet på det. noe er jo skumt, i og med at det gikk feiende flott i går, til slutt, etter mye klunder med installeringa. og maskinen yter tipp-topp når den kommer igang. det viste 3dmark05. temp er ok, under 40 på load. så jeg har gått tom for ideer. prøver bare ting om igjen her. men ender på samme sted. desverre. rimelig desperat. edit:og der stoppet den igjen. sikkert for 12. gang.... Endret 12. mai 2006 av Hombleracer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå