Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Helt sikkert skjermkortdriveren din som er blitt installert "feil", har trøbla mye med dette selv, hvordan gikk du fram når du installerte den ?

5940635[/snapback]

 

Når du sier det så husker jeg at det var noe ang. skjermkort drivere..

Mener å huska at jeg innstalerte Skjermkort driverene rett etter XP var lagt inn og så HK driverene etterpå.

 

Hvordan fixer jeg dette event.

5943090[/snapback]

 

Du må installere agp-driveren før du installerer grafikkortdrivere!

5943861[/snapback]

Må jeg legge in xp på nytt eller holde det å avinstalere driverene og legge dem inn i rett rekkefølge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rått staljin! med lavere divider kommer du sikkert rimelig nærme 400htt!

irriterer meg at mitt bare døde uten grunn. men jeg prøver igjen ;)

5952734[/snapback]

 

Det holder, jeg er mer enn fornøyd, skulle ønske jeg bare kunne slippe å være nødt å bruke reset knappen for å få starta PC, men, men...

 

Ved HTT på 380 har sistemet spontant restarta (lite strøm til CPU?), dog den kom litt over 3GHz, noe jeg vet CPU ikke takler, har prøvd med 7, men fikk ikke noe liv i PC.

 

Har lest et eller annet sted, at 7 multiplier ikke fungerer, men blir "tolka" som 9, vet ikke. Kan nok teste det i dag og prøve 7x300 for å se om jeg får 2.1GHz.

 

staljin

 

EDIT: Joda 400HTT går fint, 7x multiplier fungerer ikke booter med 5 og bruker systool får å få 7x multiplier, RAM (kontrolør?) klarer dessvere ikke 250MHz (selv om det er DDR500 jeg har), må kjøre DDR400

 

 

 

EDIT2: Ser stabilt ut. OCCT grafene kan lastes ned her

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Hmmm får ikke til den siste biosen (1.70), kommer ikke over htt220 med denne.

Ja ja tilbake til den gode gamle 1.20

5953460[/snapback]

 

 

Jeg klarer 266HT med Bios 1.7 og memory divider på 1:1 =200 mhz, overklokk på 2660mhz, minne kjører på 2.5-3-3-5 2T, jeg er bare plaget av det T1 problemet, når jeg kjører flashside eller ser en video på Youtube.com, samt at WoW krasjer når jeg prøver å starte. Så jeg vet ikke om dette er et bios problem eller at det bare er en tilfeldighet at man har fått et hovedkort som enten klokker godt eller ikke. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg klarer 266HT med Bios 1.7 og memory divider på 1:1 =200 mhz, overklokk på 2660mhz, minne kjører på 2.5-3-3-5 2T, jeg er bare plaget av det T1 problemet, når jeg kjører flashside eller ser en video på Youtube.com, samt at WoW krasjer når jeg prøver å starte. Så jeg vet ikke om dette er et bios problem eller at det bare er en tilfeldighet at man har fått et hovedkort som enten klokker godt eller ikke. :ermm:

5953909[/snapback]

 

Såvidt jeg har fått med meg i denne laaaange entusiast-tråden.. så er det begrenset hvor mye VCore du kan få gitt CPU.

Det er absolutt ikke gitt at enhver 3200+ skal klare 2.6Ghz stabilt.. ihvertfall ikke med enhver divider.. Det hjelper ikke med minne som (i teorien) skal klare en gitt hastighet..dersom minnekontroller ikke klarer hastigheten ved en gitt klokk..

Eksempel:

Jeg har en S754 3000+ "Newcastle" som klarer 2.7Ghz (stabilt) med RAM-speed satt til 133 (= 200 faktisk)..men ikke mer enn ca. 2.5 ved minne satt til 166(= 227 faktisk.. to brikker)..eller satt til 200( = 275 faktisk.. en brikke.. Crusial PC4000).

Dette kan variere en god del fra en CPU..eller fra en stepping til en annen.

Tror ikke du kan skylde på hk'et i dette tilfellet..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Jeg har en S754 3000+ "Newcastle" som klarer 2.7Ghz (stabilt) med RAM-speed satt til 133 (= 200 faktisk)..men ikke mer enn ca. 2.5 ved minne satt til 166(= 227 faktisk.. to brikker)..eller satt til 200( = 275 faktisk.. en brikke.. Crusial PC4000).

Dette kan variere en god del fra en CPU..eller fra en stepping til en annen.

Tror ikke du kan skylde på hk'et i dette tilfellet..

5954929[/snapback]

 

Her ligger ssannsynligvis forklaring på hvorfor jeg ikke klarer å kjøre mine Corsair PT4000 på default hastighet ved HTT over 360. Tror nok at det ligger i strøm til begge (CPU/RAM)

 

staljin

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Her ligger ssannsynligvis forklaring på hvorfor jeg ikke klarer å kjøre mine Corsair PT4000 på default hastighet ved HTT over 360. Tror nok at det ligger i strøm til begge (CPU/RAM)

 

staljin

5955087[/snapback]

 

Det er forsåvidt også en måte å se det på, men det jeg ville fram til er at det er nokså variabelt fra en CPU til en annen hvor mye "klokk" man kan forvente sammen med "klokk" på memory.

Selvfølgelig vil vrm'er sette begrensinger...dersom disse ikke kan "moddes"/justeres til å gi en "ren" og kraftig spenning til hhv. CPU/RAM.. (gitt en sterk/god nok kvalitets-PSU..og god nok kjøling).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Problemet mitt er at 1.2 fungerer bedre en 1.7.

1.7 gir meg ustabil 220HTT og 1.2 gir meg stabil 250HTT.

Har prøvd å sette ned divideren men det hjelper meg ikke.

Har ikke funnet ut hvorfor dette er slik, skulle tro at en finpussa bios ville gi bedre evne til å klokke litt.

Lenke til kommentar

Hei hei!

Jeg fikk dette kortet for snart en uke siden, er veldig godt fornøyd med det!

Men jeg har bare IDE harddisk så jeg tenkte jeg skulle invistere i S-ata harddisk å ha windowsen og noe mer på.

har funnet en som jeg lurer på om er god:

 

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6966

 

noen som har erfaringer om med denne harddisken?

går det greit å boote fra denne harddisken med dette hovedkortet?

Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med denne disken, men kjører en hitachi sata 2 med Windows på, funker bra det.

Bare være obs på å legge sata2 driverene på en disk før du begynner innstalasjonen, godt forklart på driver cd'en.

Så er biosen litt kronglete når det gjelder å sette sata2 disken som hoveddisk, må ut og inn et par ganger med lagring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...