Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Det er DDR2. Snakker du da om sammen med AM2 utvidelseskortet? Er ville du bare spame litt? :)

 

 

neppe spam her i gården

 

den står ikke som ddr2, ddr2 er 4300

 

så det er vanlig ddr, eller uvanlig ddr.

 

1.8 volt hk er 2.6-2.7 auto/normal/high

 

hadde vært trist å svidd disse rammen hvis det ga 2.6 på dem ikke noe auto

5817048[/snapback]

 

OCZ DDR2 2048MB Value Series
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klart jeg skal spamme litt, luke ut noen som jeg kunne tenkt å ha meg på ignore.

neida. Er bare litt blind i dag, er lov det. var jo lørdag igår.

 

litt spam kommer godt med, kun 1 obvius, dere hang på lasset, sammensvorne.

kan bli litt tørt med 100 sider. kommer godt med hvis noen prøver seg på 100meteren

Lenke til kommentar

Sliter fortsatt med å finne SATA disken min. Men når jeg går inn i : Control panel > Administrative tools > Computer management > Device manager. Så får jeg opp dette under disk drives:

 

ST3200827AS SCSI Disk Device

 

WDC WD2000JB-00GVa0

 

Hva betyr dette? Den nederste er en Western digital IDE HD, det vet jeg. Men er den øverste SATA disken? hvis den er der må jo dette bety at hovedkortet finner den? så hvorofr er den da ikke på "min datamaskin"?

 

har prøvd å trykke update drivers men det kommer at jeg har de siste driverene.

Endret av Simma89
Lenke til kommentar

har fortsatt litt problemer med Usb'ene mine. Har sett på side 13 i manualen, men forstod ikke så mye av det.

 

Jeg en ledning som deler seg i 2.

 

På den ene står det:

GND

VCC1

USB1-

USB1+

 

På den andre står det:

GND

VCC2

USB2-

USB2+

 

Noen som kan si meg hvor jeg skal koble disse? eventuelt vise meg på et bilde?? hadde vært kjempe fint:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Simma89:

Dersom du ikke forstod manualen bør du nok la være å prøve å montere USB-kontakt/ledninger fra kabinettet... :-)

Det er "fiklete", men ikke verre enn at du bør klare å forstå hva som skal på pinne 1-10..

VCC1 på pinne 1

VCC2 på pinne 2

USB-1 på pinne 3

USB-2 på pinne 4

USB+1 på pinne 5

USB+2 på pinne 6

GND1 på pinne 7

GND2 på pinne 8

...tror jeg det var (etter husken)..

 

pinne 10 er "shield" for de som evt. har det fra kabinett (eller la være å koble til).

Lenke til kommentar

vcc1-usb1-usb1+-gnd

______________ ingen gnd

 

På den ene står det:

GND

VCC1

USB1-

USB1+

 

På den andre står det:

GND

VCC2

USB2-

USB2+

 

dette er 2 usb ledninger, de skal kobles begge på 1, selv om du har 2 så du kan i utngangspunktet koble til 4 sånne ledninger

 

ikke koble til firewire, da kortet ikke støtter det, så hvis du har sånn ledning ikke koble den til.

 

 

du skal koble til etter skjemaet, men kun 1 av GND skal kobles til,det blir som en jumper master/slave om du vill, iallefall etter min forståelse.

 

så les med lup/briller på hovedkortet hva det står eller bruksanvisning. den opperste hvis jeg ikke tar feil har 1stk gnd koblet i, den andre ledningen har en gnd hengende løs i luften. så skal front usb virke.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Er det dumt å sette VDIMM til high?

Kjører ram på standard timings og 185 mhz nå, samt high vdimm :hmm:

5834661[/snapback]

 

vanlig value ram ligger på 2.5 volt

som et utgangspunkt

 

noe dyrere ram ligger gjerne på 2.75/2.8

 

på dette hovedkort

normal ram volt er 2.6

HIGH er 2.7

 

så hvis du har value ram så bør den ligge p 2.6

 

bruker du ocz, crucial, noe ikke value ram.

så bør den uansett være på HIGH.

noen DFI kort har jeg lest gir volt opp til 4 på ram, ikke heldig hvis en som ikke vet hva en gjør stiller den på 4.

 

men 185mhz bør være på 2.6 volt går jeg sterkt utfra, spørs hvilken type ram du har. er det 2.8 volts ram så ha p high uansett

 

bare ha volt på high du, hvis du har merket forbedring. er ikke noe særlig high med 0.1V +

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Kjører minnet på auto regnet med dette var rett uten OC, kan en få mer stabilitet om en øker spenningen til 2,7.

Har ikke value RAM: Patriot 3200LLK 2GB sett. Ser her at brikkene trives med 2,75-2,8 ved kraftig OC.

Det er vel neppe skadelig å kjøre de på high uansett.

 

Lurte samtidig om noen har erfaringer med forskjellige TRAS innstillinger? Leste i en test at det var optimalt å bruke 10 CLK på dette hovedkortet HER.

Er det noe poeng i å bruke denne innstillingen?

Eller er forskjellene så marginale at det ikke er noe å bry seg med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...