Gå til innhold

Fotografere et motiv innen 60 sec...

Anbefalte innlegg

Hei...

Som nevnt i topic..hvis jeg kun har 60 sec til rådighet til å fotografere et motiv..altså ta ut kamera fra baggen..se igjennom søkeren og trykke...

Hvilket kamera...funskjon egner seg til det..?

Problemet er jeg vet ikke hvordan lys forholdet vil være og hellere ikke hvordan motiv det er..det bare dukker opp..og jeg har 60 sec til å fotografere det.. jeg har ikke mulighet til å fryse tiden..og ta masse prøve bilder..elr stå der og knokle med iso verdier..og lys måle verdier etc etc....

Hvilket funskjon på kamera egener seg til det..? Jeg har caon eos 350d.. og en del kompakt kameraer.. Mitt spørsmål retter seg mot canon 350d...

Jegh ar prøvd med auto.. jeg har også prøvd med p..men det gir ikke resultat..

Noen som har noen tips... kanskje ha to funkjsoner, en for inne og en for ute...?

isåfall hvilket.-.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket kamera...funskjon egner seg til det..?

.. jeg har ikke mulighet til å fryse tiden..og ta masse prøve bilder..

Ville prøvd med ett videokamera, så kan du fryse tiden og "grabbe" det bildet du ønsker i ettertid.

kan jeg spørre hva du skal ha bilde av?

Kanskje han skal løpe gjennom dusjen en eller annen plass ;)

Lenke til kommentar

Still kameraet på blenderprioritet og velg en stor blenderåpning, husk å bruke et kvalitetsobjektiv. Når objektivet dukker opp så hold inne knappen og legg fokuspunktet på forskjellige steder. På 60 sekunder får du tatt godt over 100 bilder, hvis ikke noen av de bildene blir brukbare så kan du bare gi opp.

Når det gjelder spesifikke råd så må du forklare nøyere hva du har problemer med. Det beste er hvis du poster et eksempel sånn at vi vet nøyaktig ha som er problemet.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Har for vane å sette kameraet i P-modus og iso til 200-400 før jeg putter kameraet i bagen etter å ha fotografert. Har da mulighet til å kunne dra fram kamera og knipse relativt kjapt i de fleste situasjoner dersom noe skulle dukke opp.

Litt kjedelig om kameraet står på iso 1600, og lukkerprioritet 1s f.eks. Glemmer gjerne alt av innstillinger hvis motivet plutselig dukker opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...