alex100 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har forstått at jeg må installere IMwheel for å få Logitech MX500 musen min til å fungere skikkelig. Jeg har lastet ned imwheel-1.0.0pre12.tar.gz filen. Hva gjør jeg nå? Sitter på Ubuntu 5.04 32-bit. Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 cd ~/D* (velg sted du lagra filen Desktop her) sudo alien im* (Konverter til .deb) sudo dpkg -i im*.deb (installer .deb filen) Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Men hvorfor bruker du ikke bare pakkebehandleren til å legge den inn? Den ligger der ser det ut som (hos meg i alle fall). System - Administration - Synaptic Package manager. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Men hvorfor bruker du ikke bare pakkebehandleren til å legge den inn? Den ligger der ser det ut som (hos meg i alle fall). System - Administration - Synaptic Package manager. Endelig skjønte jeg hvordan det funket... :!: Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 cd ~/D* (velg sted du lagra filen Desktop her)sudo alien im* (Konverter til .deb) sudo dpkg -i im*.deb (installer .deb filen) Bah, er det mulig å bruke * i de navnene ja. Jeg som har sittet og knotet meg til å skrive hele filnavnet hver gang. Ja, ja, vi lærer så lenge vi lever. Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 * er wildcart (eller no) og det er den fineste tingen ever Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Kult! Da lærte jeg noe nytt. Hva er kommandoen for å få frem innholdet i en mappe? Tilsvarende "dir" i MSDOS. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Tror dir fungerer i GNU/Linux også, men ls er den vanligste. * er en wildcart ja, bare har ikke tenkt på at det går an i filnavn. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Kult! Da lærte jeg noe nytt. Hva er kommandoen for å få frem innholdet i en mappe? Tilsvarende "dir" i MSDOS. http://www.tuxfiles.org/linuxhelp/linuxcommands.html Ellers så syns jeg å huske at jeg hadde godt utbytte av å lese denne siden. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Fine greier! Takker så meget. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 TAB er kjekk for autofullfør i kommandolinja. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 TAB er kjekk for autofullfør i kommandolinja. Lenge leve TABULATOR-vennen vår! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå