Gå til innhold

Marsboere som moder?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig en tråd stengt pga at den kom til å ende opp som en veldig rotete og uoversiktelig tråd, det var ikke noe brudd på regelverket eller noe annet. Argumentet som ble brukt var at moderatorene hadde blitt enig om å stenge ALLE slike poster.

For det første så bør det legges til reglene når dere blir enig om noe slikt. Når en tråd ikke bryter noen regler så er det INGEN grunn til å stenge den selv om dere tror at den vil bli oversiktelig!

For det andre så blir jeg forbannet når jeg ser at "Den store Anarchy Online tråden" som begynner å nærme seg alt for mange sider ennå ikke er stengt.

Hvorfor stenge min tråd med 4 poster og ikke en stor uoversiktelig tråd som AO tråden? Dere har jo blitt enig om å stenge slike poster ifølge mine kilder!

For det tredje så lurer jeg på hvorfor dere har moder som nekter å forstå hva som blir sagt i en melding?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden din ble stengt fordi vi av erfaring har kommet til at samletråder ikke fungerer etter hensikten. Siden det er umulig å holde oversikten i en tråd når den blir noe mer enn en håndfull sider, ender slike tråder opp som rene chatte-tråder, hvor saklige spørsmål møtes med "Det har vi diskutert før"...

Dette har ingenting med hvilken planet vi moderatorer kommer fra, men alt med noen års erfaring med et forum hvor det postes i snitt 5000 nye innlegg daglig.

Jeg ser du har spredd din misnøye i en rekke andre (etter din mening lignende) tråder på forumet. Det er ikke måten å gjøre det på. Vi har en løpende diskusjon når det gjelder slike tråder, det er ikke sant at vi ikke stenger dem, men vi er generelt litt forsiktige med å gi slike avgjørelser tilbakevirkende kraft.

Har du problemer med å bli forstått av en moderator, hjelper det ikke formulere seg som du har gjort over. Vi har (er) ikke moderatorer som nekter å forstå, men en sak har to parter, og det ligger i sakens natur at man noen ganger ikke blir enig. I slike tilfeller kan man hvis man føler det er eneste utvei og saken er viktig nok for en bringe saken inn for forumstyret. Det står deg fritt.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Kan jo også nevnes at #15 i regelverket alltid gjelder.

"Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for stengningen av moderatoren som foretar denne. Evt. klager rettes til moderatoren eller forumstyret pr. e-post."

Vi stenger ikke tråder for å være vanskelige, det kan du i alle fall være sikker på. Tråder som "Den store Battlefield 2-tråden" eller "Den store Xbox 360-tråden" vil imidlertid meget trolig bli det reneste kaos. Som en tommelfingerregel er det vel i grunn bare å ikke starte "Den store x-tråden" eller "Her kan dere diskutere y-tråden". Det er aldri noen grunn til å sette av et område der man mener ting skal/kan/bør diskuteres. Start en tråd om et konkret tema, når du har noe på hjertet, så blir problemet ikke-eksisterende.

Har også lyst til å nevne at enkelte samletråder kanskje kan ha noe for seg i noen tilfeller. Da snakker vi imidlertid gjerne om en tråd om et eller annet sært og lite spill, og hvor en liten håndfull brukere diskuterer noen sider av dette. Heller ikke disse bør organiseres ved at trådstarter reserverer plass der han mener andre skal diskutere, men om du starter en "Flere burde prøve rollespillet z" så kan det godt hende at dette av seg selv blir et samlested for likesinnede. Det blir selvsagt noe litt annet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...