markusol Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Jeg får ikke liv i min Plextor 401240. Problemet oppsto etter at jeg byttet ut CPU vifte fra GlacialTech --> Zalman CNPS 5100-Cu. LED lampa i front lyser hele tiden. (til og med før jeg starter den. Kan nok ha noe med PSU en min som ikke har noen ordentlig av og på bryter bak) Og maskina finner den ikke i BIOS eller WINXP. Det som er merkelig er at brenneren fungerer når jeg setter den i min gamle maskin --> K6 II 500MHZ Et merkelig problem spør du meg... kan det være at den får for lite strøm? Men det fungerer jo å sette inn andre CD/DVD rommer i stedenfor! Tviler på at Plextoren krever så mye mer strøm! Har 350W PSU som fulgte med NEON LIGHT kabinett bestilt fra 3DFXCOOL. Eller kan det være at jeg flasha bios til en nyere versjon ikke lenge før jeg skifta kjøler. ASUS a7v333 1005--> 1008 (på skrivende stund 1011) Noen forslag på hva det kan være. Jeg har prøvd alt! (tror jeg) Alle jumper settings. Nyeste VIA drivere. Forskjellige IDE kabler... HJELP! _________________ AMD XP 1900+, ASUS A7V333, 2 X 80GB WD JB i RAID0, 768 MB DDR PC 2700, MSI G4 Ti 4400, Hercules Gamesurround Fortissimo II, SONY Multiscan E400 19", NEON LIGHT kabinett [ Denne Melding var redigert av: markusol på 2002-08-06 01:10 ] Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 hey jeg har akkurat samme problemet. det eneste du trenge å gjøre er å røske litt i kablene den er festet i.. virker som det er noe funky bak der som monger det til for oss evt bare ta ledningene ut og inn igjen.. Lenke til kommentar
markusol Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Skal prøve det ja. Takk for raskt svar:-) Men har tatt de ***** kablene ut og inn igjen MANGE ganger!!! Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 hm.. når det trøtte hodet mitt fikk tenkt seg om, så BLINKA LED'en min.. den lyste ikke.. uansett, når den virker på den andre maskina de, skulle man vel likevel tru det var noe med kablinga.. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 blinka sier du? da prøver plexen å fortelle deg at noe er galt se på suport---> blinking codes (noe sånt) har det samme problemet med min 16X den blinker 2 ganger stopp 2 ganger stopp osv. kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Ta brenneren ut, la den ligge ifred i vel en uke. Så tar du den frem og prøver på nytt. Jeg skal garantere deg at det funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå