_-inv|tro-_ Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 se på linken www.the-cad.com Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Tja..... Tviler på at dette funker. Det er jo "greit" at man ikke får får feilmelding under brenningen, men får man virkelig lagret "dataene" på cd-platen ? Don't think so...maybe I'm wrong. Uansett, foreløpig koster DVD-R platene fortsatt ca 150,- stk så jeg har ikke no' hastverk med å finne det ut. Lenke til kommentar
evgtun Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 fy faen as dette må jeg prøve. har bestilt en dvd-r allerede. om noen prøver dette så skriv her hva resultatet ble. Lenke til kommentar
88charlie Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Siterer en kommentar på the-cad.com: ""For those people who tried it, could you quickly check for me (not that I'm a disbeliever...:smile: what the capacity of the burned DVD-R is ? I would be *very* surprised if your CD-R successfully copied more than about 800MB. So if your source DVD-ROM is smaller capacity than this (and don't laugh, I know that many are) then it kinda makes sense. If your CD-R successfully burned a DVD-R containing more than 800MB then reply here! 'Cos that is truly amazing."" Dette virker veldig sannsynlig!!! mvh j [ Denne Melding var redigert av: 88charlie på 2001-11-27 20:26 ] Lenke til kommentar
MindViruz Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 WOW!!! Dette MÅ jeg prøve!!!!!!!! Lenke til kommentar
Cypres Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Slutt opp med dere da "nerder" Det finnes ikke en mulighet for at dette skal kunne fungere! Ingen av deres brennere vil "finne" en dvd´r plate! Det er bare en annen "nerd" som prøver å spre rykter verden over! TENK LOGISK NERDER!!!!! Bruk heller foreløpig pengene på å kjøpe orginalene! Dem koster ikke så mye mer enn en DVD´r plate! Legg DVD drømmene på hylla til neste år.....prisene faller betraklig på disse brennerene også! Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Man vet aldri. Ingen trodde at man kunne få en fullkvalitets dvd-film på en cdplate heller.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 LOL! Dette er jo totalt umulig. DVD benytter en laser som er BETYDELIG tynnere enn den laseren som finnes i CD-brennere. Hadde det vært snakk om å kopiere en DVD til en CD-R plate med en DVD brenner så hadde jeg sagt tvilsomt, men dette er jo totalt umulig Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Hmf, høres ytterst tvilsomt ut ja... hvorfor ikke heller bare rippe DVDene og lage divx'er av dem? Da får du dem inn på en, eller i meste fall, to cd-r plater... null problem. Lenke til kommentar
The_Inca Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Det viste seg jo å være bs da. Re: Copying DVDs with your CD Writer/DVD reader !! (Score: 1) by Devil on Wednesday, November 28 @ 19:11:29 CET (User Info | Send a Message) Update From JustCDR: Well, turns out that we were unable to do it. And furthermore, it seems the person who told me about their success with it was unknowingly burning on a DVD-R/CD-R combo drive on an iMac. This person swore to me that it wasn't a DVD-R drive - but I guess they were wrong. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Quote: On 2001-11-29 13:04, Journeyer skrev:Hmf, høres ytterst tvilsomt ut ja... hvorfor ikke heller bare rippe DVDene og lage divx'er av dem? Da får du dem inn på en, eller i meste fall, to cd-r plater... null problem. Joda, dersom man vil voldta øynene sine så er jo det en løsning :razz: _________________ Datasupport (9MB *.mov) - ROFLMAO [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-11-29 14:18 ] Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Nja, kommer an på komprimeringa det... jeg har en pen samling divx'er hvorav mesteparten er så nær dvd kvalitet som mulig, mens selvsagt mange igjen er kornete og j***ig å se på, for ikke å snakke om screenerene... nå vel.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Men "så nær dvd kvalitet som mulig" er ikke bra :wink: Selvsagt er det fullt mulig å hygge seg med en DivX film, men kvaliteten er godt under god DVD kvalitet - for min del ihvertfall, men det er jo noen som ikke hører forskjell på mp3 og CD også Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Heh, sant nok... uansett er dette en billig og helt grei måte å ordne dette problemet på... jeg mener, det er ikke alle som har 6000 spenn å bruke på en dvd brenner. Men, før eller siden kommer nok også de til å synke i pris :smile: Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Går ikke an å generalisere mp3 Anders. Jeg klarer ikke å høre forskjell på mine 224kbps Bladeenc-kompilerte mp3-er...det tror jeg ikke du gjør heller. Selvsagt hører man forskjell på 160kpbs og alt under det og vanlig CD. Det jeg har lyst til å gjøre er å sammenlige SACD og Vinyl og mp3 rippet fra SACD-en. Jeg regner med SACD-er kommer oppå vinylnivå når det kommer til dybde i lyden, men har aldri hatt sjansen til å høre det selv. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Greit å værra dauhørt slik jeg er. Hører ingen forskjell på 128 kbps mp3 og cd-lyd/DVD Forøvrig, de noen av de siste DVD -> DivX-ripp jeg har sett har vært usansynelig bra laga. Bla. "Final Fantasy" og "Elling". Begge versjonene er på 700 mb og ser fantastiske ut på pc'n! Lyden er også ok..DivX'ne blir bare bedre og bedre reint gernerelt, kommer vel av bedre codecs og at folk er blitt enda flinkere til å mekke dem tenker jeg. Blir spanande å sjå korleis DivX-formatet utviklar seg! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Bare en inskytelse. Det er fult mulig at en ikke hører forskjell på mp3 og CD, men kun hvis en har et rævva (Elkjøp...?) anlegg! Husk: shit in = shit out, (som forøvrig er valgspråket til Linn CD - spillere). Lenke til kommentar
Geir.s.o Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Quote: On 2001-11-29 13:04, Journeyer skrev:Hmf, høres ytterst tvilsomt ut ja... hvorfor ikke heller bare rippe DVDene og lage divx'er av dem? Da får du dem inn på en, eller i meste fall, to cd-r plater... null problem. Noen som vet av en bra DVD ripper? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Quote: On 2001-12-03 09:49, Jalla skrev:Bare en inskytelse.Det er fult mulig at en ikke hører forskjell på mp3 og CD, men kun hvis en har et rævva (Elkjøp...?) anlegg!Husk: shit in = shit out, (som forøvrig er valgspråket til Linn CD - spillere). Forsåvidt riktig det du sier. Men når en faktisk ER rimelig dauhørt og ikke hører en god del av det frekvensområdet som et normalthørende menneskelig øre hører, da hjelper hverken anlegg i 40 000 kr-klassen fra Hi-Fi-klubben eller microanlegg til 199.90 fra Nille. Greit nok for for meg, sparer utgiftene til skikkelig hi-fi og storkozer meg med DivX :smile: Selvfølgelig er det en forskjell på 128 kbps mp3 og cd-lyd, både reint teoretisk og også hørbart for dere som HAR ok ører, ikke misforstå meg! Men jeg har altså ikke det problemet..(så fremst mp3'ne er rippet skikkelig!) Mvh DFN - en dauhørt jævel Lenke til kommentar
TheCh0sen Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Jeg har laste ned en del divX ting og jeg skal prøve og legge inn dvd filmer, må jeg ha en dvd spiller til dette og hvor kan jeg laste ned dix`er fra nettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå