Gå til innhold

Har ikke shutdown.exe?

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at jeg ikke har shutdown.exe noe sted... Jeg skriver f. eks. shutdown.exe /? i cmd men ingenting hender. Jeg får bare melding om at shutdown.exe ikke gjenkjennes som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil. Kjører Win2K Pro... Hvem har stjålet shutdown'en min:S ..og hvor er det fila normalt sett ligger? WINNT? System32?? ...og en ting til... anses shutdown.exe som en 'satsvis' fil? Hva betegnes som en satsvis fil?

Endret av morten_s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hos meg ligger den i windows\system32 (kjører winxp pro eng)

jeg vet ikke hva du mener med satvis fil, men den defineres av windows som en app.

c:\windows\system32\shutdown /?

Usage: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computername] [-t xx] [-c "comment"] [-d up:xx:yy]

No args Display this message (same as -?)

-i Display GUI interface, must be the first option

-l Log off (cannot be used with -m option)

-s Shutdown the computer

-r Shutdown and restart the computer

-a Abort a system shutdown

-m \\computername Remote computer to shutdown/restart/abort

-t xx Set timeout for shutdown to xx seconds

-c "comment" Shutdown comment (maximum of 127 characters)

-f Forces running applications to close without warning

-d [p]:xx:yy The reason code for the shutdown

u is the user code

p is a planned shutdown code

xx is the major reason code (positive integer less than 256)

yy is the minor reason code (positive integer less than 65536)

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar:) Hmm lurer på om ikke jeg kanskje skal prøve å se om det går an å kjøre det under Win2k. Det er jo hvert et forsøk, hvis jeg bare kopierer fila fra en kammerat. I tilfellet det ikke vil fungere, hva er hovedårsaken til det? Går det an å modde shutdown.exe for å få den til å funke i win2k tro? :hmm:

Edit: Kan noen kort definere hva et batch-script aka 'satsvis fil' er da? Jeg vet jo sånn ca hva og hvordan man kan bruke det, men kunne godt tenkt meg en definisjon for å få litt mer oversikt liksom...... klarhet...

I hjernen min så fungerer liksom definisjoner på en måte som registeret i en harddisk gjør :p

Endret av morten_s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...