Gå til innhold

Stille X2, vannkjølt.

Anbefalte innlegg

8 SATA + 2(x2) IDE tenker jeg ;)

Men jeg må si det blir spennende å se om du får alt det der til under 10k.

MIST 500W

GeForce 6600GT

Athlon X2 4800+

2GB RAM

MB

Zalman og kabinett?

:blink:

Jepp, som sagt, regner med å sprenge budsjettet gitt :)

Har satt opp et foreløpig oppsett her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=11834

Det koster 11 000 uten vannkjøling, så det blir jo fort 13000 av det. Kabinettet er ikke så veldig gjennomtenkt, men resten blir vel noe i den gaten som dette oppsettet, skjermkortet var et av de billigere med dual-dvi, og det virket greit å sette på en vannkjølingsblokk på det også. Fortsatt litt usikker på strømforskyninga. Satser på at NB holder seg kald selv om det ikke er noen CPU-vifte.

Åssen er det med twinmos, er det noe galt med det? Stabilitet er det viktigste (og pris), skal ikke klokke, og herje med aggresive timings.

AtW

hmm... Ser at du har satt opp TwinMOS DDR2-DDR533 1024MB

Dette er DDR2 ram bare så du vet det.

Er sikkert bare en glipp.

Ellers så er oppsettet bra, har du tenkt på R520 når den kommer, siden du skal kjøpe et 6600GT kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm... Ser at du har satt opp TwinMOS DDR2-DDR533 1024MB

Dette er DDR2 ram bare så du vet det.

Er sikkert bare en glipp.

Ellers så er oppsettet bra, har du tenkt på R520 når den kommer, siden du skal kjøpe et 6600GT kort.

Jepp du har rett, overså det gitt... Skiftet det ut med noen kingston nå (tok bare det billigste som ikke var "noname")

Er r520 bedre enn 6600GT? For å nevne grunnen til mitt skjermkortkjøp: liker driverene til nvidia for dual-screen, vil ha dual-dvi, skal kunne kjøøre full eyecandy på Vista :), spiller svært lite, men fint om det er litt bedre enn den gamle ti4200 min ihvertfall ;)

AtW

Lenke til kommentar
Jepp du har rett, overså det gitt... Skiftet det ut med noen kingston nå (tok bare det billigste som ikke var "noname")

Det er fortsatt de samme brikkene.

Er r520 bedre enn 6600GT? For å nevne grunnen til mitt skjermkortkjøp: liker driverene til nvidia for dual-screen, vil ha dual-dvi, skal kunne kjøøre full eyecandy på Vista :), spiller svært lite, men fint om det er litt bedre enn den gamle ti4200 min ihvertfall ;)

Windows Vista?

Jeg vil uansett mene at 660GT er tingen. Blir litt teit synes jeg, og å ha en super duper PC, men med et skjermkort til 400kr.

Lenke til kommentar
Windows Vista?

Jeg vil uansett mene at 660GT er tingen. Blir litt teit synes jeg, og å ha en super duper PC, men med et skjermkort til 400kr.

Windows Vista ja, er litt enig, trenger litt skjermkort selv om jeg ikke er noen spiller lenger (pluss at jeg vil ha dual-dvi). Men 2500 blir kanskje litt vel drøyt.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...