Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny adsl leverandør, men hvilken?

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte nå for 1 år pga skole. Jeg har sjekket opp hvem som kan tilby adsl der jeg ender opp, og til hvilken priser. Ut i fra linjer de tilbyr, pris de tilbyr, samt din egen erfaring håper jeg at du kan hjelpe meg med å ta det riktige valget av leverandør.

Ngt:

ADSL Surf 1000 (1000/200 Kbps) fra kr 328,- pr mnd + 80 pr mnd pga av mangel på telefon. I tillegg kommer etablering og montør kroner 795

Telenor:

1000/200 kr 349 pr mnd + 80 kr pga mangel på telefon. Etablering kommer i tillegg, kroner 150.

adsl.no/enivest:

Enivest (2000/400) 348,-

Enivest (3000/450) 439,-

Enivest (4000/450) 539,-

2 års binding er kr 0 i instalasjon, mens 12 mnd er 995 i instalasjon.

Bluecom:

2200/512 Kbps til kr 399 + 79 per måned. Leveres etter best-effort prinsippet. Basert på din linjelengde er anbefalt maks kapasitet 1500 Kbps. 500 for modem kommer i tillegg.

Er der eventuelt noen andre leverandører som dere tror leverer adsl i sogn og fjordane?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Start.no bruker Telenors nett og er en av de billigste ISPene per i dag, bruker de selv og har ikke noen ting å utsette.

Problemet er at om jeg må gå via telenor sine sentraler så ligger jeg så langt unna at jeg bare kan få den laveste hastigheten på 1000\200. Hos start er denne noe høyere, men det er minimalt.

Må en betale ekstra hos start.no dersom en ikke har telefon?

Jeg vurderer adsl.no/enivest, men må se om jeg slipper unna den sinnsyke ettableringen først.

Lenke til kommentar
Ngt:

ADSL Surf 1000 (1000/200 Kbps) fra kr 328,- pr mnd + 80 pr mnd pga av mangel på telefon. I tillegg kommer  etablering og montør kroner 795

Ngt tar bare 60 kr hvis du ikke har telefon, ikke 80.

Samme på Telenor.. ;-)

Så moa.

NGT gir bedre pris i forhold til hastighet

Lenke til kommentar

Før du eventuelt velger NGT,

Fordeler: Ok pris, studentrabatt og vanligvis veldig stabile linjer. Hastigheten på linja er gjerne som lovet og vel så det. Stort sett bra support når man først kommer gjennom på telefon.

Ulemper: Sinnsykt lang ventetid på support, ikke uvanlig å vente 30 - 40 min. på telefon. Treig respons på mail. Nummeret til supporten er 5-sifret, noe som fort kan bli dyrt med mobil. De tvinger deg til å bruke en ruter med NAT, hvis man da ikke velger å betale 150kr,- i måneden for subnet med fast IP.

edit: trykkleif

Endret av Zenit
Lenke til kommentar

Bestiller du gjennom Bredbåndsguiden,så slipper du å betale det tillegget for å ikke ha fasttelefon.

Send dem en forespørsel,så ringer de deg etter kort tid.

De vil finne den beste løsningen for deg.

Bredbåndsguiden tar seg heller ikke betalt for å hjelpe deg! :)

Jeg bestilte Bluecom linjen min gjennom dem og slapp derfor å betale de 79 kronene pr mnd. Helt genialt.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Bestiller du gjennom Bredbåndsguiden,så slipper du å betale det tillegget for å ikke ha fasttelefon.

Send dem en forespørsel,så ringer de deg etter kort tid.

De vil finne den beste løsningen for deg.

Bredbåndsguiden tar seg heller ikke betalt for å hjelpe deg! :)

Jeg bestilte Bluecom linjen min gjennom dem og slapp derfor å betale de 79 kronene pr mnd. Helt genialt.

Har registrert meg der nå, så får vi se når de tar kontakt.

Lenke til kommentar

Jeg går nok for enivest sitt tilbud: Enivest (2000/400) 348,-

De har 700 kr mer i etablering enn telenor, og 200 mer enn ngt, men i løpet av ett år så vil jeg trene det inn igjen på mnds avgiften + at jeg får da dobbel hastighet enn hva de andre tilbyr. De tar ikke noe ekstra om der mangler hustlf, så jeg synes at det tilbudet ble det beste.

Hos brebåndsguiden tar de også kr 79 pr mnd ekstra om en ikke har fasttlf, og beste linjen de kunne tilby var 2 mbit til 399 + 79, i tillegg kommer etablering på 990 og modem til 499.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...