Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding før jeg kommer inn i Windows

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på pcen, når jeg er på vei inn i windows, altså rett før den store Windows XP logoen kommer får jeg denne beskjeden:

Windows could not start because the following file is missing or corrupt.

\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

You can attempt to repair this file by starting windows setup using the original Setup CD-ROM. Select `r` at the first

screen to start repair.

Jeg trodde at denne cden som de spør etter bare var en vanlig XP cd og fikk tak i en kopi av den men det var det altså ikke.

Noen der ute som kan hjelpe meg?

Håper jeg forklarte meg godt nok!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Når jeg skrur på pcen, når jeg er på vei inn i windows, altså rett før den store Windows XP logoen kommer får jeg denne beskjeden:

Windows could not start because the following file is missing or corrupt.

\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

You can attempt to repair this file by starting windows setup using the original Setup CD-ROM. Select `r` at the first

screen to start repair.

Jeg trodde at denne cden som de spør etter bare var en vanlig XP cd og fikk tak i en kopi av den men det var det altså ikke.

Noen der ute som kan hjelpe meg?

Håper jeg forklarte meg godt nok!

Hei.

Jeg hiver meg på denne tråden da jeg akkurat har fått samme problemet. Jeg hiver i windows xp cd-en og trykker 'r' for repair slik det står. Da kommer jeg ut i dos og må velge hvilken windows partisjon jeg skal bruke. Siden jeg bare har en windowsinstallasjon velger jeg 1.

Da kommer jeg inn i c:\WINDOWS\

Hva skal jeg gjøre så? Jeg vet jo ikke hva jeg må gjøre eller skrive for å reparere.

Er det noen som har et tips? Og vær snill og ikke si at jeg må formatere, jeg har noen verdifulle filer også på partisjonen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...