permolle Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Når jeg skrur på pcen, når jeg er på vei inn i windows, altså rett før den store Windows XP logoen kommer får jeg denne beskjeden: Windows could not start because the following file is missing or corrupt. \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM You can attempt to repair this file by starting windows setup using the original Setup CD-ROM. Select `r` at the first screen to start repair. Jeg trodde at denne cden som de spør etter bare var en vanlig XP cd og fikk tak i en kopi av den men det var det altså ikke. Noen der ute som kan hjelpe meg? Håper jeg forklarte meg godt nok! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Her må du nok reparere eller formatere ja. Og det er en helt vanlig XP-CD. Får du ikke reparert må du nok formatere, jeg vet ikke noen annen løsning på det problemet. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 prøvd å starte i sikker modus? Lenke til kommentar
permolle Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Får du ikke reparert må du nok formatere, Og da kommer neste spørsmål, åssen formaterer jeg? Endret 12. august 2005 av permolle Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Sjekk denne guiden og se om du får det til ....... Lenke til kommentar
permolle Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Takker så mye for den Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Når jeg skrur på pcen, når jeg er på vei inn i windows, altså rett før den store Windows XP logoen kommer får jeg denne beskjeden: Windows could not start because the following file is missing or corrupt. \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM You can attempt to repair this file by starting windows setup using the original Setup CD-ROM. Select `r` at the first screen to start repair. Jeg trodde at denne cden som de spør etter bare var en vanlig XP cd og fikk tak i en kopi av den men det var det altså ikke. Noen der ute som kan hjelpe meg? Håper jeg forklarte meg godt nok! Hei. Jeg hiver meg på denne tråden da jeg akkurat har fått samme problemet. Jeg hiver i windows xp cd-en og trykker 'r' for repair slik det står. Da kommer jeg ut i dos og må velge hvilken windows partisjon jeg skal bruke. Siden jeg bare har en windowsinstallasjon velger jeg 1. Da kommer jeg inn i c:\WINDOWS\ Hva skal jeg gjøre så? Jeg vet jo ikke hva jeg må gjøre eller skrive for å reparere. Er det noen som har et tips? Og vær snill og ikke si at jeg må formatere, jeg har noen verdifulle filer også på partisjonen.. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Sett bios til å boote fra CD - velg så en 'Repair Intstal' fra menyen. Da skal windows reparere seg selv, uten at dine innstillinger og filer forsvinner. mvh r.- Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Jeg har nå løst problemet. Jeg fant en guide hos microsoft. Det var en tungvint og tidkrevende prosedyre, men det funket. Man må bare holde tunga beint i kjeften. For de som er interressert eller har samme eller liknende problemer så kan dere gå inn her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;307545 Endret 24. september 2005 av Azaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå