Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor mye kan en kreve for brukte bøker?

Anbefalte innlegg

Skal selge mattebøkene for Grunnkurs nå som jeg begynner på VK1, samt Økonomi boka.

Men jeg har ikke peiling på hva jeg skal kreve for disse. Jeg husker ikke prisen på dem, men mattebøkene er like fine som om de var nye. Øko boken er derimot shabby.

Help help, skal sette annonse i avisen imorgen :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mattebøkene er så og si nye(helt fine, ser ubrukte ut...de er ubrukte :D )

Øki boka er noe mer bøyd og slikt i kantene

Priser:

Matte Oppgavebok: 300

Matte Grunnbok: 400+

Øki: 330

=ca 1000, så jeg bare selger dem for 450,-(annonse i avisen) så er jeg kvitt dem

Lenke til kommentar
På min skole er det vel en uskrevet regel om at bøkene skal gå til halv pris. Det er uavhengig av hvor gammel og slitt boka er.

Samme her. Vil personen ha boken, får han/hun den for halv pris - ikke mindre, ikke mer.

-Jar

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare selge dem til bokhandelen? Man taper ikke så mye penger på det og man slipper jo mye bry

Kan du gjenta?

Hvis en har kjøpt bok til 100% pris, og stikker til bokhandelen neste år for å selge, gir de (norli) deg 33% av fullpris... ikke mye penger? hvis du betaler 3000,- for bøker, og får 1000,- det skal jeg love deg svir, når du kunne har lurt en idiot til å betale 1500-2200 for det...

Men less-stress? Jatakk!

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare selge dem til bokhandelen? Man taper ikke så mye penger på det og man slipper jo mye bry

Kan du gjenta?

Hvis en har kjøpt bok til 100% pris, og stikker til bokhandelen neste år for å selge, gir de (norli) deg 33% av fullpris... ikke mye penger? hvis du betaler 3000,- for bøker, og får 1000,- det skal jeg love deg svir, når du kunne har lurt en idiot til å betale 1500-2200 for det...

Men less-stress? Jatakk!

Det er ikke alle som kjøper nye bøker. Jeg har alltid bare kjøpt dem av de som står på gata og da får jeg en god pris og selger dem til norli når jeg er ferdig med dem. Bøker på gata går jo for en billig penge så tapet blir ikke stort. Fysikkboka fikk jeg for en 50 lapp og jeg tror ikke jeg får stort mindre av Norli

Lenke til kommentar

Nå har jeg stort sett hatt fine, nesten nye bøker, og gitt deretter for dem. Orker ikke styret med å selge, så har bare puttet det i kjelleren, offisielt til lillesøster. Skulle jeg solgt ville jeg jo forsøkt meg først på summen jeg gav minus noen hundrelapper.

Men spørs jo på tilstanden, og ikke minst etterspørselen

Lenke til kommentar

Kan du gjenta?

Men less-stress? Jatakk!

Det er ikke alle som kjøper nye bøker. Jeg har alltid bare kjøpt dem av de som står på gata og da får jeg en god pris og selger dem til norli når jeg er ferdig med dem. Bøker på gata går jo for en billig penge så tapet blir ikke stort. Fysikkboka fikk jeg for en 50 lapp og jeg tror ikke jeg får stort mindre av Norli

Selgte mine bøker til Bok og Media bokahdelen i Ålesund for noen dager siden, fikk det samme med dem som jeg ville krevd med andre personer.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å selge, og kanskje kjøpe, på skolen. Ca halv pris av det jeg betalte, og de fleste bøkene kjøpte jeg ny i fjor, så de burde være up-to-date, og stort sett i god stand.

Noen som vet om bokhandlere i Bergen som driver med bruktboksalg og -kjøp? Er det noe de fleste gjør?

Lenke til kommentar

Tok selv rundt 70% på flere av bøkene jeg solgte, men også flere som jeg solgte for 30% av nypris. Når jeg kjøper en norskbok til 500kr, som jeg knapt har åpnet(kan telle på en hånd hvor mange skoletimer den har blitt brukt), så tar jeg mer enn 50% for den.

pris= etterspørsel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...