co2 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Skal selge mattebøkene for Grunnkurs nå som jeg begynner på VK1, samt Økonomi boka. Men jeg har ikke peiling på hva jeg skal kreve for disse. Jeg husker ikke prisen på dem, men mattebøkene er like fine som om de var nye. Øko boken er derimot shabby. Help help, skal sette annonse i avisen imorgen Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Er de i bra stand, så kan de vel gå for ca. 70% av ny pris dette året. Dårligere stand, så kan de gå for ca. 40-50%... Spørs tilstand på bøker, kjøper og selger.. Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hvis det er liten eller stor etterspørsel, så blir jo prisen også deretter. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Kjøper/selger mine for ca 50% nypris. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Mattebøkene er så og si nye(helt fine, ser ubrukte ut...de er ubrukte ) Øki boka er noe mer bøyd og slikt i kantene Priser: Matte Oppgavebok: 300 Matte Grunnbok: 400+ Øki: 330 =ca 1000, så jeg bare selger dem for 450,-(annonse i avisen) så er jeg kvitt dem Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Selger alle mine bøker for halv pris, matteboken som er litt ekstra slitt skal jeg ta mindre for om kjøperen oppdager det Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 På min skole er det vel en uskrevet regel om at bøkene skal gå til halv pris. Det er uavhengig av hvor gammel og slitt boka er. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det har noe med produksjonsår å gjøre også. Bøkene bør være ganske up-to-date. Enkelte er viktigere enn andre. Jo eldre de er, jo mindre blir prisen... etter hva jeg har hørt. Jeg har ikke så mye erfaring med dette jeg heller, for jeg starter på GK om 10 dager. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 På min skole er det vel en uskrevet regel om at bøkene skal gå til halv pris. Det er uavhengig av hvor gammel og slitt boka er. Samme her. Vil personen ha boken, får han/hun den for halv pris - ikke mindre, ikke mer. -Jar Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvorfor ikke bare selge dem til bokhandelen? Man taper ikke så mye penger på det og man slipper jo mye bry Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvorfor ikke bare selge dem til bokhandelen? Man taper ikke så mye penger på det og man slipper jo mye bry Kan du gjenta? Hvis en har kjøpt bok til 100% pris, og stikker til bokhandelen neste år for å selge, gir de (norli) deg 33% av fullpris... ikke mye penger? hvis du betaler 3000,- for bøker, og får 1000,- det skal jeg love deg svir, når du kunne har lurt en idiot til å betale 1500-2200 for det... Men less-stress? Jatakk! Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvorfor ikke bare selge dem til bokhandelen? Man taper ikke så mye penger på det og man slipper jo mye bry Kan du gjenta? Hvis en har kjøpt bok til 100% pris, og stikker til bokhandelen neste år for å selge, gir de (norli) deg 33% av fullpris... ikke mye penger? hvis du betaler 3000,- for bøker, og får 1000,- det skal jeg love deg svir, når du kunne har lurt en idiot til å betale 1500-2200 for det... Men less-stress? Jatakk! Det er ikke alle som kjøper nye bøker. Jeg har alltid bare kjøpt dem av de som står på gata og da får jeg en god pris og selger dem til norli når jeg er ferdig med dem. Bøker på gata går jo for en billig penge så tapet blir ikke stort. Fysikkboka fikk jeg for en 50 lapp og jeg tror ikke jeg får stort mindre av Norli Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 på skolen vår er 50% standard, men alt etter skjønn selvsagt Lenke til kommentar
simes Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 50% er vanlig praksis. Noe mer enn det blir bare teit i mine øyne. Da hadde jeg heller kjøpt nye. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 50% er det jeg selger for. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 50% er vell gjerne en uskreven regel, mindre hvis de er gammel og godt brukt (slitt, osv..) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Nå har jeg stort sett hatt fine, nesten nye bøker, og gitt deretter for dem. Orker ikke styret med å selge, så har bare puttet det i kjelleren, offisielt til lillesøster. Skulle jeg solgt ville jeg jo forsøkt meg først på summen jeg gav minus noen hundrelapper. Men spørs jo på tilstanden, og ikke minst etterspørselen Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hvorfor ikke bare selge dem til bokhandelen? Man taper ikke så mye penger på det og man slipper jo mye bry Kan du gjenta? Hvis en har kjøpt bok til 100% pris, og stikker til bokhandelen neste år for å selge, gir de (norli) deg 33% av fullpris... ikke mye penger? hvis du betaler 3000,- for bøker, og får 1000,- det skal jeg love deg svir, når du kunne har lurt en idiot til å betale 1500-2200 for det... Men less-stress? Jatakk! Det er ikke alle som kjøper nye bøker. Jeg har alltid bare kjøpt dem av de som står på gata og da får jeg en god pris og selger dem til norli når jeg er ferdig med dem. Bøker på gata går jo for en billig penge så tapet blir ikke stort. Fysikkboka fikk jeg for en 50 lapp og jeg tror ikke jeg får stort mindre av Norli Selgte mine bøker til Bok og Media bokahdelen i Ålesund for noen dager siden, fikk det samme med dem som jeg ville krevd med andre personer. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg tenkte å selge, og kanskje kjøpe, på skolen. Ca halv pris av det jeg betalte, og de fleste bøkene kjøpte jeg ny i fjor, så de burde være up-to-date, og stort sett i god stand. Noen som vet om bokhandlere i Bergen som driver med bruktboksalg og -kjøp? Er det noe de fleste gjør? Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Tok selv rundt 70% på flere av bøkene jeg solgte, men også flere som jeg solgte for 30% av nypris. Når jeg kjøper en norskbok til 500kr, som jeg knapt har åpnet(kan telle på en hånd hvor mange skoletimer den har blitt brukt), så tar jeg mer enn 50% for den. pris= etterspørsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå