iver89 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Kjøpte nytt hovedkort i dag. Fant så ut at det kreves 24-pin EATX kontakt fra PSUen for å få det til å kjøre. Synes dog jeg har lest noen steder at det skal gå greit å sette i 20-pins ATX kontakten (på høyre side av EATX kontakten) uten større problemer. Om ikke stikker jeg å kjøper et adapter i morgen. Takk Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvilket hovedkort er det snakk om?Er mange du bare setter i 20 og lar de resterende 4 stå fri. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Eg har bygd PC uten 24pins kontakt uten problemer. De ekstra kontaktene trenges bare i enkelte situasjoner når hovedkortet trenger mye strøm, så vidt eg har forstått. PCene eg har bygd er ihvertfall 100% stabile. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Kjøpte nytt hovedkort i dag. Fant så ut at det kreves 24-pin EATX kontakt fra PSUen for å få det til å kjøre. Synes dog jeg har lest noen steder at det skal gå greit å sette i 20-pins ATX kontakten (på høyre side av EATX kontakten) uten større problemer. Om ikke stikker jeg å kjøper et adapter i morgen. Funker greit det. Pass på å sette den på riktig side Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Lagde meg et adapter selv med en 4-pins kontakt (P4 greie) fra en gammel PSU. Funker helt fint ... og sparte 50 kroner Lenke til kommentar
ConeX Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Det er feil at det ikke kan skafe problemer det er helt opp til hovedkort produsenten, les en artikel på www.tomshardware.com om 24 pins atx kontakter. Artikelen: http://www.tomshardware.com/howto/20041223...v-24pin-02.html Sitat: It fits, but does it work? Well that's up to the board maker... Jeg har hatt problemer med og bruke 20 pins på 24. Datan skrudde seg av under spill som krevde mye. På det fleste hovedkort som er lagd for 24 pins, går det ann og bruke 20 pins på. Fordi da skal det gå ann og koble en ekstra 4 pins molex på hovedkortet. Er det ikke det så anbefaler jeg deg og kjøpe en ny PSU med 24 pins atx kontakt. Du kan få eks. prøve og kjøre Future 3D Mark 05 på datan og se om den skrur seg av. Hvordan Hovedkort er det du har kjøpt? Mvh. Ole Selvig Endret 13. august 2005 av ConeX Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Billig forsikring og kjøpe seg en konverter enn at man risikerer og ødelegge noe. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 iom at alt funker regner jeg med at adapteret jeg lagde ikke vil skade pcen med det første. hovedkortet er asus a8n-sli deluxe. Lenke til kommentar
ConeX Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) https://prisguiden.no/inc_bilder_sl...362&view=images Bak det integrerte lyd kortet er det en molex kontakt tror den må brukes hvis du kjører 20 pins atx på 24, det står nok i hovedkort boken! Good Luck! Endret 31. august 2005 av ConeX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå