Gå til innhold

Problemer med Recovery-CD

Anbefalte innlegg

Programvare: WinXP Pro SP2.

Jeg hadde akkurat lastet ned en stor fil som var i ferd med å flyttes fra en midlertidig lokalisering til fast lokalisering. Akkurar da gikk strømmen. Da maskinen startet opp igjen, gikk den bare i loop; også da jeg forsøkte 'sikkermodus' + alle de andre alternativene.

Jeg hadde håpet at Recovery-CD'en skulle kunne hjelpe meg når jeg fikk problemer/kræsj på maskinen min, men det eneste som skjer når jeg forsøker å bruke den, er følgende melding: "The visible/hidden status of the backup partition does not match the configuration file."

Har jeg noen alternativer her: Kjøpe en ny lisens/ny program CD, eller gå over til et annet OS og betrakte det allerede kjøpte OS'et (som ligger på den "gjemte" partisjonen) som bortkastede penger.

---

Det er menneskelig å gjøre feil,

men for å virkelig rote det til trenger man en PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant litt info ved å søke på Google.

Ser ut som du har Drive Image. Jeg har ingen erfaring med dette.

To fix this problem, simply re-label the partition as "DISE_BACKUP" (without the quotation marks), and DISE will re-install properly.
the D drive must be called DISE_BACKUP. The path should be D:\PQIMAGE\FACTORY.PQI Anything else will cause an error that keeps drive image from starting. Do not rename anything!
Lenke til kommentar

Jeg har hittil klart å få PC'en til å finne en partisjon som heter C:\ og med egenskapene <unknown>.

D:\ ligger alle programmene og relativt viktige filer og her har jeg tilgang.

E:\ heter partisjonen DISE_BACKUP og her har jeg også tilgang til E:\PQIMAGE\FACTORY.PQI

Må jeg kanskje endre stasjonsbokstavene slik at backup-partisjonen bil D:\?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...