LG_91 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hei. Jeg har flyttet datan opp i andre etasje i huset, siden vi driver å Lan'er der. Men det er akkurat i disse dager mye varmere i rommet enn det er på mitt rom der datan ellers står. Det er nesten 30 grader i rommet i andre etasje når sola steiker gjennom vinduene. Men saken er att datakomponentene blir mye varmere når den står hær. Ikke skadelig varm tror jeg min 3500+ ligger på 41 grader idle og 46 grader nå mens jeg virusscanner, (standard vifte). og de andre komponentene blir også en del varmere. Men det jeg bekymrer meg mest for er Chipsettet på Asus A8N SLI Deluxe. Jeg har enda ikke satt på Zalman ribben, men ribben rundt standard vifta er så varm att jeg brenner meg på den. Noen som vill si noe? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hvis en kjøler er så varm, at du brenner deg på den, så bør du gjøre noe, slik at du ikke brenner deg på den. Har du noen vifter i kabinettet som gir grei luftflyt i kabinettet? Hvis du ikke har det, anbefaler jeg at du slenger inn noen vifter. Jo lavere temperatur, jo bedre trives komponentene. Går viften på hovedkortet i det hele tatt rundt? Jeg har ikke merket noe forskjell etter jeg byttet til en passiv kjøleribbe fra Zalman, men jeg har nokså god luftsirkulasjon i kabinettet. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Vifta går rundt. Ja, jeg har en 8cm vifte fra Papst i front, og en 12cm vifte bak, som oppererer på halv hastighet når det er under 40 grader i kabinettet, men nå oppererer di på full hastighet, men du merket vell att støyen ble borte etter du sjiftet kjøler på Chipsettet? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har ikke samme hovedkort som deg, glemte å nevne det. Men jeg merket ikke forskjell, pga jeg byttet du chipset kjøleren med en gang jeg fikk hovedkortet (Abit IC7-G). Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Ok, jeg håper Zalman ribben kjøler bedre eller like bra som standard vifta. Vifta har en tendens til å begynhne å hyle. Men det har du nokk hørt før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå