mirene Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hei :smile: Jeg vil gjerne ha noen seriøse forslag til hvilket programm som er best til ripping av cd og konvertering av WAV til MP3. Hvilket programm gir best lyd ? På forhånd takk Mirene Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Mail i posten.. Enkelt program Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Hvem er det som alltid driver å misjonerer om at man skal søke på forumet hele tiden? når man skitt meg ikke får svar på emnet i en tråd :smile: Jeg vil også vite hva beste programmet til å konvertere fra wav til mp3 er. Holder ikke å sende mail til én person om det :/ Mener du at du brukte mindre tid på å svare på spm. hans ved å sende en mail, i steden for å svare her på forumet, slik at andre også kunne få med seg litt. Lang settning, dårlig norsk :smile: Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Har prøvd Audiograbber og CD-ripper. Vil anbefale deg å teste Audiograbber. Last ned "lame" og bruk sammens med Audiograbber. Da kan du rippe med opp til 320kBit/s. Blir svært bra kvalitet på mp3'en da. Skulle du trenge noe hjelp, så bare ta kontakt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 cdex syns jeg er bra. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg er med RikkyRally. CDex og lame er top dog. Lenke til kommentar
JaRu Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Bruker Audiograbber 1.8 for ripping og BladeEnc 0.94.2 i sammen med et perl script til å komprimere og sette id tag. mvh Jan Rune Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Glem alt annet! For perfekt resultat: EAC - http://www.exactaudiocopy.de/ sammen med LAME - http://mitiok.cjb.net/ For instruksjoner: http://www.kurth.org/misc/mp3/index.asp http://www.chrismyden.com/nuke/modules.php...E&file=painless Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Bifaller hva sistemann sier. En glimrende kombinasjon (og lett å bruke, for den saks skyld). Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Jupp, enig med han som sa CDEX.. det er helt kurrant Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 CDex med Lame er jo knall Lenke til kommentar
frans Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Viktigst er hvilken encoder som brukes. Fraunhofer (brukt i bla. Media jukebox tror jeg) skal også være et godt alternativ til lame 3.91 (3.92 er vel ikke helt stabil enda?). Har ikke selv testet, men i følge diverse nettsteder er det liten forskjell mellom fraunhofer og lame ved høye bitrater (over 192). Skal man tro diverse blindtester, så greier ikke folk flest å høre forskjell mellom 256Kb/sec og orginal CD. Beste forhold mellom lydkvalitet og plass er 192 kb/sec. 128Kbit/sec holder trolig til en middels walkman...? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Frauenhofer = baaaad lame = gooood Bruker du CDex, slipper du å laste ned kodeker itillegg. Lenke til kommentar
NesQuick Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Bruker Audiocatalyst jeg.. det er det cd-rippe progg som bruker fraunhofer til å lage mp3.. er vel en blanding av audiograbber og fraunhofer med enkel og grei GUI. Rask også for den saks skyld Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Ja, men det funker ikke i 2k/xp.. med annet du har en spesialversjon eln? :razz: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Quote: NesQuick skrev (2002-12-17 23:54):Bruker Audiocatalyst jeg..det er det cd-rippe progg som bruker fraunhofer til å lage mp3.. er vel en blanding av audiograbber og fraunhofer med enkel og grei GUI. Rask også for den saks skyld Er en dårlig lydkvalitet med audiokatalyst. Audiograbber kan du velge vilken du vil bruke, Men den beste er LAME. Er ikke noen fordel at du komprimerer raskt, Det går utover lydkvliteten? Har selv audiocatalyst liggende. Eg kjøpte audiograbber fordi at eg fikk mail at audiocatalyst ikke støtter win2k som eg brukt i den tiden. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Som sagt flere steder, CDex med Lame er veldig bra. Lenke til kommentar
yoyofish Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Jeg bruker et program som heter dBpowerAMP Music Converter. Da er også en CD-ripper inkludert. Fungerer utmerket, og ripper alt. Så får man kjekke menyer i Windows Explorer også! Programmet kan lastes ned gratis på http://download.com.com/3000-2140-10125657...tml?tag=lst-0-1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå