Gå til innhold

Beste program for å konvertere WAV til MP3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Hvem er det som alltid driver å misjonerer om at man skal søke på forumet hele tiden? når man skitt meg ikke får svar på emnet i en tråd :smile:

Jeg vil også vite hva beste programmet til å konvertere fra wav til mp3 er. Holder ikke å sende mail til én person om det :/ Mener du at du brukte mindre tid på å svare på spm. hans ved å sende en mail, i steden for å svare her på forumet, slik at andre også kunne få med seg litt.

Lang settning, dårlig norsk :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Viktigst er hvilken encoder som brukes. Fraunhofer (brukt i bla. Media jukebox tror jeg) skal også være et godt alternativ til lame 3.91 (3.92 er vel ikke helt stabil enda?).

Har ikke selv testet, men i følge diverse nettsteder er det liten forskjell mellom fraunhofer og lame ved høye bitrater (over 192).

Skal man tro diverse blindtester, så greier ikke folk flest å høre forskjell mellom 256Kb/sec og orginal CD.

Beste forhold mellom lydkvalitet og plass er 192 kb/sec.

128Kbit/sec holder trolig til en middels walkman...?

Lenke til kommentar
Quote:

NesQuick skrev (2002-12-17 23:54):

Bruker Audiocatalyst jeg..

det er det cd-rippe progg som bruker fraunhofer til å lage mp3.. er vel en blanding av audiograbber og fraunhofer med enkel og grei GUI. Rask også for den saks skyld

Er en dårlig lydkvalitet med audiokatalyst. Audiograbber kan du velge vilken du vil bruke, Men den beste er LAME. Er ikke noen fordel at du komprimerer raskt, Det går utover lydkvliteten? Har selv audiocatalyst liggende. Eg kjøpte audiograbber fordi at eg fikk mail at audiocatalyst ikke støtter win2k som eg brukt i den tiden.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...