steinih Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Hellu!!! Har tenkt til å skaffe meg vannavkjøling. Er det noen som kan tipse meg om hva jeg bør satse på, utifra hva jeg har, og hvor jeg kan skaffe desse delene? Vet ikke om jeg skal ha peltier eller ikke enda men tips mottas med stooor glede! Har en gammel 230W Aopen strømforsynsing + en 350W Ashima Strømforsyning! Er dette bra nok til å kjøre f.eks 156W peltier eller større? Har Athlon 1.4 som jeg har planer om å få opp på ca. 1.6-1.7! Hvis noen kunne sette opp akuratt det jeg trenger til dette så hadde jeg blitt utrolig glad :smile: ps! Har tenkt å bygge dette inn i et kabinett der jeg selvsagt skal ha plass til begge strømforsyningene, så det hadde vert fint med et tips om et billig og bra kabinett oxo! /steinih :smile: Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Hvis du har planer om å få CPU opp i 1,6-1,7 så trenger du vanligvis ikke peltier (men du kan jo selvfølgelig ha vært veldig uheldig å fått en CPU som ikke er overklokkingsvennlig i det hele tatt). Det gjør det hele mye enklere :smile: Vannkjølingssett får du kjøpt på 3dfxcool.no eller microplex.no. Personlig har jeg vannkjølingssettet fra 3dfxcool (som inneholder pumpe, blokk, shim, slanger og slangeklemmer), to Papst 120mm vifter, et '79mod Opel varmeregister som radiator, et syltetøyglass som reservoar (og hjemmelagde vannblokker til gpu, chipsett og ram på skjermkort, men det trenger du jo ikke)... Jeg er kjempefornøyd med dette oppsettet, funker som bare F***! Hvis du liker nye, fine ting i PC'en din og har penger nok til det kan du jo også kjøpe radiator og reservoar fra 3dfxcool... Har du enda mer penger er det vel egentlig Swiftech som regnes som det beste av det beste(?), og det selges på microplex.no. (Her må du kjøpe alle deler hver for seg) Det koster en del mer enn 3dfxcool sitt sett. (Jeg syns det ble litt vel dyrt, i forhold til pris/ytelse, og jeg er heller ikke sikker på om swiftech kjøler særlig bedre). Hvis du ikke får CPU'en din opp i den frekvensen du ønsker etter å ha montert dette, kan du voltmodde HK ditt, slik at du kan stille spenningen opp til 2,14 (eller evt enda høyere, men da må du lodde mer). Du finner guider til det på overclockers.com og mange andre hardwaresider... Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå