Gå til innhold

Lavere hastighet på vifte med bare 2 ledninger?

Gunder1

Anbefalte innlegg

Har 2x120mm kabinettvifter som følgte med kabbiset, disse bråker mest i hele maskinen, men de har bare 2 ledninger så jeg får ingen info om evt viftehastighet.

Driter egentlig i hastigheten, bare jeg får justert ned hastigheten/støyen på en måte!

Hvordan kan jeg klare det? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viftestyring er jo kjekt å ha, uansett hvor mange vifter du har nå. Du kommer sikkert til å trenge det senere uansett :)

Du kunne jo ha koblet viftene til 7V eller 5V. Nå vet ikke jeg hvor mye startspenning viftene du har trenger, men det er som oftest ikke mer enn 5V etter det jeg har erfart.

For å koble den på 7V kobler du rød og gul fra molex til viften.

For å koble den på 5V kobler du rød og svart fra molex til viften.

Eller du har kunne koblet inn en motstand på "strøm" kontakten til viften.

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg hvor mye startspenning viftene du har trenger, men det er som oftest ikke mer enn 5V etter det jeg har erfart.

Tror faktisk viftene nå til dags er litt annerledes enn for noen år siden, har hatt flere vifter som ikke går bra på >6V, men kjøpte 2forskjellige vifter (zalman80mm og papast120mm) og de startet med en gang på 6V og stallet ikke sålenge jeg hadde de under oppsikt i 3min eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Viftestyring er jo kjekt å ha, uansett hvor mange vifter du har nå. Du kommer sikkert til å trenge det senere uansett :)

Du kunne jo ha koblet viftene til 7V eller 5V. Nå vet ikke jeg hvor mye startspenning viftene du har trenger, men det er som oftest ikke mer enn 5V etter det jeg har erfart.

For å koble den på 7V kobler du rød og gul fra molex til viften.

For å koble den på 5V kobler du rød og svart fra molex til viften.

Eller du har kunne koblet inn en motstand på "strøm" kontakten til viften.

Glimmrende, jeg prøvde meg på 7v. Og da ble det rolig :yes:

Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...