0lav Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hei! Noen som vet om ett script eller hvordan jeg kan få til at det blir automatisk opprettet Email adresser på min webserver ut i fra det som noen skriver i en form.. Så det de skriver inn som passord og Email blir passordet og Emailen adressen.. Er plesk som er på serveren hvis det er noe nyttig info. Håper noen kan hjelpe meg! På forhånd takk Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Har lagd denne koden, der skriver du inn mottaker, emne, melding og avsender. <? $Mottaker=$_POST['txtMottaker']; if ($Mottaker!=''){ //Send en mail $Emne=$_POST['txtEmne']; $Melding=$_POST['txtMelding']; $Avsender=$_POST['txtAvsender']; mail($Mottaker, $Emne, $Melding,"From:<".$Avsender.">"); echo 'Mail sendt til ' . $Mottaker; echo '<br><a href="mailer.php">Tilbake</a>'; exit; }; ?> <form name="form1" method="post" action="mailer.php"> <table width="200" border="0"> <tr> <td width="89">Til</td> <td width="101"><input name="txtMottaker" type="text" id="txtMottaker"></td> </tr> <tr> <td>Emne</td> <td><input name="txtEmne" type="text" id="txtEmne"></td> </tr> <tr> <td>Melding</td> <td><textarea name="txtMelding" id="txtMelding"></textarea></td> </tr> <tr> <td>Fra</td> <td><input name="txtAvsender" type="text" id="txtAvsender"></td> </tr> </table> <br> <input type="submit" name="Submit" value="Send mail"> </form> Edit: jeg har jo satt opp httpd.conf filen med en helt tom avsender på mail, vet ikke hvordan det vil virke hvis du har skrevet en avsender der. Endret 11. august 2005 av trrunde Lenke til kommentar
0lav Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Hm. Det der er jo for å sende en mail, right? Det jeg mener er slik at man kan registrere seg en egen email adresse med feks: [email protected] osv.. Noe alla det Hotmail, Yahoo osv har.. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Okey misforsto jeg da, da vet jeg ikke hvordan du kan gjøre det, sorry. Lenke til kommentar
0lav Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Hmm. Oki.. Noen som vet hvordan jeg kan gjøre det da? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Med fsock er det lett og fikse det. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) mail.php: <?php echo '<form action="savemail.php" method="post">'; echo 'Navn: <input class="input" type="text" name="navn" size="25"><br>'; echo 'Mail: <input class="input" type="text" name="mail" size="25"><br>'; echo '<input class="input" type="submit" value="Save Mail">'; echo '</form>'; ?> savemail.php: <?php if($_POST['mail'] == "" || $_POST['navn'] == ""){ echo 'Du må fylle ut begge feltene!'; } else { $fh = fopen("mail.txt", "a"); fwrite($fh, "$navn;"); fwrite($fh, "$mail;"); fwrite($fh, "\n"); fclose($fh); echo '<center>Ditt navn og din mail er nå lagt til i listen! <br><br><br><b> <a href="semail.php">Se listen her!</a> </b></center>'; } ?> semail.php: <?php $antall_navn = 0; if ($fh = fopen('mail.txt','r')){ while (! feof($fh)) { if (fgets($fh,1048576)) { $antall_navn++; }}} print "<p>Det er $antall_navn mailer i tabellen</p>"; echo "<table border=1 cellpadding=4 cellspacing=0>"; echo "<tr> <td bgcolor=lightgrey>Navn</td> <td bgcolor=lightgrey>Mail</td> </tr>"; $array = file("mail.txt"); $sorter = sort($array); foreach ($array as $linje) { $del=split(";",$linje); echo "<tr> <td>$del[0]</td> <td><a href=mailto:$del[1]>$del[1]</a></td> </tr>"; } ?> </table> også laster du opp mail.txt og CHMOD'er den til 777 EDIT: Jeg lagde den litt bedre, og splitta den opp i flere PHP filer enn bare én! Endret 16. august 2005 av YaNkEs Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Sånn nå har jeg laget en som kanskje funker bedre enn den forrige. Tror denne blir bedre og enklere å bruke! Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Var nok ikke det han mente... Ettersom jeg forstod, så ville han opprette en mailkonto med den mailadressen som ble skrevet inn og passordet blir passordet for å lese mailen. Om scriptet ditt: Trenger ikke laste opp en fil som heter mail.txt, da fopen vil lage filen dersom den ikke eksisterer. EDIT: Så fremt at mappen som filen skal lages i kan skrives til. Endret 16. august 2005 av kakkle Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Til trådstarter: Du mener rett og slett å opprette en ny pop3 eller IMAP konto på serveren? Det enkleste er om du har et kontrollpanel som støtter dette, som f.eks. Cpanel eller DirectAdmin. Da kan du bare koble til med API og opprette en konto. Har du ikke et slik kontrollpanel med API muligheter må du finne ut hva slags mailserver serveren kjører, og f.eks. bruke shell_exec() for å kommunisere med mailserveren (daemon). Dette er igjen avhengig av om PHP brukeren (virtual host) er tilgang til å opprette nye kontoer. Dette er noe du må sjekke med hosting selskapet ditt. For å oppsummere, har du et API kompatibelt kontrollpanel så er det enkelt - ellers må du kontakte hostingselskapet å sjekke det jeg skrev over. Lenke til kommentar
0lav Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Takker alle for svar! Er paa ferie saa jeg har ikke faatt sjekket om jeg har faatt svar osv, men bruker ikke cpanel nei, bruker plesk. Det er en Linux server og jeg skal prove aa finne ut av det med de andre tingene asap... Men er det ingen som vet om et ferdig script som kan gjore dette for plesk? Har funnet ett, men det er kun til Cpanel. For dette er vell litt vanskelig aa lage, eller? Takk igjen for svar! Edit: Rett og slett aa opprette en Pop3 konto ja.. Endret 18. august 2005 av 0lav Lenke til kommentar
???????? Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg kjenner faktisk veldig lite til Plesk, men både på Cpanel og DirectAdmin er det eksremt lett å fikse dette - da det er API løsninger. Lenke til kommentar
0lav Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 (endret) De hadde ikke støtte for DirectAdmin, men de sa at det var mulig med Java, er det noen som har noen erfaring med det eller vet en plass hvor jeg kan finne ett java program som jeg kan gjøre det med? Takk! Endret 22. august 2005 av 0lav Lenke til kommentar
???????? Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hvis det er mulig å løse det med Java så burde det absolutt være mulig å løse med php, ved mindre de har strenge begrensninger eller kjører i safe mode. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 mail.php: <?php echo '<form action="savemail.php" method="post">'; echo 'Navn: <input class="input" type="text" name="navn" size="25"><br>'; echo 'Mail: <input class="input" type="text" name="mail" size="25"><br>'; echo '<input class="input" type="submit" value="Save Mail">'; echo '</form>'; ?> savemail.php: <?php if($_POST['mail'] == "" || $_POST['navn'] == ""){ echo 'Du må fylle ut begge feltene!'; } else { $fh = fopen("mail.txt", "a"); fwrite($fh, "$navn;"); fwrite($fh, "$mail;"); fwrite($fh, "\n"); fclose($fh); echo '<center>Ditt navn og din mail er nå lagt til i listen! <br><br><br><b> <a href="semail.php">Se listen her!</a> </b></center>'; } ?> semail.php: <?php $antall_navn = 0; if ($fh = fopen('mail.txt','r')){ while (! feof($fh)) { if (fgets($fh,1048576)) { $antall_navn++; }}} print "<p>Det er $antall_navn mailer i tabellen</p>"; echo "<table border=1 cellpadding=4 cellspacing=0>"; echo "<tr> <td bgcolor=lightgrey>Navn</td> <td bgcolor=lightgrey>Mail</td> </tr>"; $array = file("mail.txt"); $sorter = sort($array); foreach ($array as $linje) { $del=split(";",$linje); echo "<tr> <td>$del[0]</td> <td><a href=mailto:$del[1]>$del[1]</a></td> </tr>"; } ?> </table> også laster du opp mail.txt og CHMOD'er den til 777 EDIT: Jeg lagde den litt bedre, og splitta den opp i flere PHP filer enn bare én! Hvordan tømmer man dette skjemaet hvis en trykker tilbake i browseren =får opp et tomt skjema ? Lenke til kommentar
0lav Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Hvis det er mulig å løse det med Java så burde det absolutt være mulig å løse med php, ved mindre de har strenge begrensninger eller kjører i safe mode. Mhm.. Du har vell kansje rett i det, men i plesk så er det en spessiel funksjon hvor du laster opp å legger til java programmer elns.. Så det kan jo ha noe med det å gjøre.. Edit: Det heter for TomCat og man kan legge til java aplicationer(.WAR filer..)... Endret 22. august 2005 av 0lav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå