co2 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=286493 Her mener man at visse deler av mennesket, for eksempel øyet, er for komplisert bygget til at vi kan stamme fra apene. En høyere makt må ganske enkelt stå bak, heter det. Jeg får lyst til å grine Btw: Motbeviset, http://bitumen.cyber-poll.hu/pic/bush-monkey.jpg Endret 11. august 2005 av co2 Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Her mener man at visse deler av mennesket, for eksempel øyet, er for komplisert bygget til at vi kan stamme fra apene. En høyere makt må ganske enkelt stå bak, heter det. Man trenger ikke akkurat 200 i IQ for å forstå det.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg vet heller ikke om jeg skal le eller gråte når jeg leser slikt. Forøvrig syns jeg eksempelet med øyet er vanvittig dårlig. Har ikke sjimpanser også øyne? Er de så fundamentalt forskjellige fra menneske-øyne? Selv syns jeg hjernen er langt mer fascinerende, og jeg kan forstå at folk har problemer med å akseptere at et komplett menneske er utviklet fra encellede organismer. Dog må man ta hensyn til at dette har tatt flere milliarder år. Amerikansk kristenfundamentalisme = :!: Lenke til kommentar
co2 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Her mener man at visse deler av mennesket, for eksempel øyet, er for komplisert bygget til at vi kan stamme fra apene. En høyere makt må ganske enkelt stå bak, heter det. Man trenger ikke akkurat 200 i IQ for å forstå det.. ... .......... %("#%) -Mennesket er en mer avansert art, det er ikke noe mer til det enn det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) menneske øyest suger jo kjempe promp, nesten alle dyr har skarpere syn, bedre mørkesyn osv. menneske øyet er midelmådig på det beste.. syns også vi kan slutte å kalle det utviklingsTEORIEN, da det er ganske få ting som har blitt mer bevist en utviklings læren. Endret 11. august 2005 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Pels Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 For komplisert bygget Tror de burde undersøke øyet til apene og menneskene nøyere. Mennesker er så dumme Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 posta den på humor i sta Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ser ikke noe om at de vil fjerne Darwins lære jeg Lenke til kommentar
co2 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Ser ikke noe om at de vil fjerne Darwins lære jeg I flere amerikanske delstater får skolebarna lære at vi ikke stammer fra apene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) haha! Way to go bush! Bekjemp "islamske fundamentalister" i utlandet, gjør USA til kristenfundamentalistisk hjemme. good job! Nesten like morsomt som den byen i Texas (Lubbock tror jeg det var den het) som forbyr noen innenfor bygrensene å lære ungdom om sex, prevansjon, STDs o.s.v....FORDI DE TROR AVHOLDENHET FUNKER! generellt om det landet: Endret 11. august 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ser ikke noe om at de vil fjerne Darwins lære jeg I flere amerikanske delstater får skolebarna lære at vi ikke stammer fra apene. Som sagt ingen ting om fjerning Lenke til kommentar
co2 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Ser ikke noe om at de vil fjerne Darwins lære jeg I flere amerikanske delstater får skolebarna lære at vi ikke stammer fra apene. Som sagt ingen ting om fjerning Same shit, barna læres noe annet Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 menneske øyest suger jo kjempe promp, nesten alle dyr har skarpere syn, bedre mørkesyn osv. menneske øyet er midelmådig på det beste.. Synet er den viktigste egenskapen et menneske har. Vi ser riktig nok ikke like godt som en falk, men ser bedre enn de fleste andre pattedyr. Katter kan f.eks bare se skarpt noen få meter fram, og ser ganske uskarpt på avstand. Katter har riktig nok et bra nattsyn, men det skyldes at katter er nattaktive, og mennesker er dagaktive. Alle hunder er fargeblinde, og ser veldig uskarpt. Flaggermus er nesten blinde. De fleste klovdyr og hovdyr er veldig nærsynte. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 og mennesker kan se i svært mange farger(kontra andre dyr). Men likevel så synes jeg det ikke er så imponernede, det er vel bare snakk om tid før vi lager digitale fotoapparet som har høyere oppløsning en øyet... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Men likevel så synes jeg det ikke er så imponernede, det er vel bare snakk om tid før vi lager digitale fotoapparet som har høyere oppløsning en øyet... Kameraer er på mange måter mer effektive ved at de tar en full snapshot på ett tidspunkt, mens mennesker må flytte blikket rundt og fokusere på ulike objekter. Vi kan altså ikke se hele synsfeltet klart på ett og samme tidspunkt. Kameraer må selvsagt også fokusere, men hvis alle objekter innenfor synsfeltet er i ca. samme avstand vil alle kunne bli skarpe ett og samme bilde. Uansett er det en viktig forskjell i hvordan man "lager" et menneske kontra et digitalkamera. Kameraet krever avansert utstyr for å bygge, og utvikler ikke seg selv fra en sædcelle+eggcelle. Derfor syns jeg øyet er mer imponerende Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Men likevel så synes jeg det ikke er så imponernede, det er vel bare snakk om tid før vi lager digitale fotoapparet som har høyere oppløsning en øyet... Oppløsning er ikke alt. Og menneskene har ennå ikke skapt noe som er i nærheten av å være så sofistikert som øyet. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Synes uansett øyet var et svært dårlig eksempel på hva som var imponerende ved mennesket, hva med hjernen? Den er avanserte saker! Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Skal det ikke komme noen snart fra fanklubben til Bush å si noe sånt som at han er misforstått, at det ikke er så viktig hva han mener eller at vi ikke er noe bedre selv? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Synes uansett øyet var et svært dårlig eksempel på hva som var imponerende ved mennesket, hva med hjernen? Den er avanserte saker! Hva med hele menneskekroppen? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hva med kunnskap om omverdenen og organismen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå