[ReXoR] Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Tenkte å prøve å skvise en CAT6kabel sammen med en 230V kabel i et 16mm rør, men lurte på om noen har noen formening om hvordan dette vil påvirke signal/hastighet? Kabelen er 10m total, hvorav 5 av disse er "ved siden av" 230V kabelen. Har dette noe å si eller tror dere at jeg fortsatt kan oppnå Gigabit-hastighet? Lenke til kommentar
runel Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Det kan bli problemer med støy, så det anbefales ikke å gjøre. Ville nok prøvd å finne en annen løsning på dette Lenke til kommentar
TempO Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) kan bli forstyrrelser ja, men jeg TVILER på at du kommer til å merke noe av dette når vi snakker kun 5m. Klarer du å skvise de sammen i et 16mm rør altså?Det må jo bli ukoselig trangt? Endret 11. august 2005 av tempoking Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Gamle 1,5mmkabler.. gammalt anlegg, får se hvordan det blir. Skal helst ha det skjult i veggen, kan hende jeg klarer å trylle og legge et nytt rør ved siden av det andre inni veggen Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) For cat.6 kabelen gjør det ikkje så mykje. Ein heilt annan ting er at det ikkje er lov. Både p.g.a. personsikkeret og brannfare. Edit: viss det ikkje er betongvegg, men isolert tre/gipsvegg, så er det ofte mulig å fiske fram eit rør/kabel inne i veggen, serleg viss det er eit åpent loft eller himling over veggen. Endret 11. august 2005 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Okay. Jepp, tenkte på at jeg muligens ble nødt til noe sånt.. Bare usikker på om jeg kommer til og får borret et hull i "svingen" der jeg går fra taket og nedover i veggen.. Edit: Planen var egentlig å ha et nettverksuttak ved siden av eksisterende stikkontakt som befinner seg i yttervegg (der taket går ned, så usikker på om jeg får borret der), men det kan hende at jeg heller borrer i en annen vegg og heller lager en ekstra stikk der så det ikke ser snålt ut Endret 11. august 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Påveggs cat5 er ikkje så stygg, ellars så kan du alltids hive opp ein kanal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå