b0zie Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Heisann, eg har 2 forskjellige php-spørsmål, om dette faktisk er mogleg i php: 1. Er det mulig å få tak i adressa til den sida ein blir redirect'a til når ein skriver inn ein redirect-url? Eks. går f.eks. innpå www.db.no, og den redirect'a til www.dagbladet.no. Er det mulig viss eg skriver inn kun www.db.no-adressa i eit script og så få satt den adressa den går til som f.eks. en variabel ? (Skjønner? ) Altså, så det blir slik: $mainurl = www.db.no $redurl = www.dagbladet.no 2. Er det mogleg å inkludere (altså -> include) kun enkelte deler av ei side? mvh, b0zie Endret 11. august 2005 av mazR Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 1: $response = apache_response_headers(); $new_uri = $response['Location']; // her er den nye adressen. 2: Tja, bør være mulig med en kombinasjon av output-kontroll og enten regulære uttrykk eller substr(). Lenke til kommentar
b0zie Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Hey, takk for svar! men til den første, blir dette riktig $response = apache_response_headers(); $new_uri = $response['www.db.no']; echo $new_uri eller har eg misforstått heilt? Endret 11. august 2005 av mazR Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hey, takk for svar!men til den første, blir dette riktig $response = apache_response_headers(); $new_uri = $response['www.db.no']; echo $new_uri eller har eg misforstått heilt? Det skal være $response['Location'] (link til ny "location"), fatter? Lenke til kommentar
b0zie Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Ikkje heilt.. Kor skal eg plassere www.db.no-adressa? :\ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ikkje heilt.. Kor skal eg plassere www.db.no-adressa? :\ MÅ vel bruke php til å koble til websiden eller noe først. Lenke til kommentar
b0zie Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Veit berre om header("Location: http://www.URL.com/"); men den redirecta jo.. det skal eg ikkje. Eg skal berre hente ut den adressa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå