Sauron Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hvorfor klarer de bare ikke registrere ÆØÅ i .NO ? Er flere danske selskaper som gjøre dette... www.flørtis.no , www.tromsø.no, vålerenga.no , osv... tenker med hue vi ?! Stå på folkens ! Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hvordan suger man egentlig en hytte? Lenke til kommentar
Sauron Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 ...ooops, glemte å skrive at de flinke ingeniørene her ikke har fått laget ny software til teleText heller. Er bare så mökka lei och jävligt sur för dom klarar intet och laga norska tegn i Norska TextTV! Lenke til kommentar
Sauron Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 00:00, Dan Hansen skrev:Hvordan suger man egentlig en hytte? Hm, det var eg godt spørsmål Dan. Men jeg tror du finnner svaret på http://www.howstuffworks.com eller lignende :smile: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Er nye regler på vei som vil gjøre det mulig å registrere domene navn med bokstavene Æ, Ø og Å. Når det kommer, er jeg ikke sikker på, men muligens i år. Lenke til kommentar
Sauron Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 00:04, Hidden skrev:Er nye regler på vei som vil gjøre det mulig å registrere domene navn med bokstavene Æ, Ø og Å. Når det kommer, er jeg ikke sikker på, men muligens i år. Må det regler til får å få dette i drift? Jøssenavn de gubbene på NorID har virkelig planlagt fremtiden med å beholde stillingene sine! Tenk på dette med .priv som eksempel. Det er tullete direkte. http://www.familien-ankerhansen.priv.no Riktig (mener jeg) er å bruke .com.no som vi alle vet er com = bedrifter net = nettverk org = organisasjoner internasjonet som internett er, http://www.telenor.com.no http://www.frelsesarmeen.org.no http://www.activeisp.net.no eller tar jeg feil? http://www.kongehuset.gov.no www.militæret.gov.no osv... Dette viser foretak og hvilket land det kommer fra. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Utrolig hva du henger deg på i Sauron. Prøver du å utbriljere sivilingeniører? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Fra Norids hjemmeside: "Det ble opprinnelig forventet at domenenavn skulle ha nok med tegnene fra A-Z og fra a-z samt tallene (0-9) og bindestrek (-). Dette er en underliggende antagelse i mye av programvaren som håndterer domenenavn (epostprogrammer, weblesere, navnetjenere etc.). Det er i dag ingen gode tekniske løsninger for å få æøå (og andre nasjonale tegn) inn i domenenavn, og slike løsninger ligger ennå en stund fram i tid. De tekniske sidene er ikke trivielle, og DNS (som domenenavnene er lagret i) må av tekniske grunner være lik over hele kloden. Det vanskelige er å finne en løsning som ikke gjør at alle navnetjenere i verden må oppgraderes, og en løsning som fungerer for alle typer navnetjenere, samt alle tilleggsapplikasjoner som bruker domenenavn. IETF (Internet Engineering Task Force) arbeider med å finne en løsning. I tillegg har en del ulike kommersielle selskaper implementert løsninger som fungerer i begrensede områder. (For tiden finnes det ca 13 ulike løsninger, hvor ingen av dem virker globalt). Norid anser det som svært viktig at domenenavn under .no fungerer globalt, og at de som registrerer domenenavn under .no skal kunne være trygge på at epost når frem til deres adresser uavhengig av nasjonaliteten og operativsystemet til den som forsøker å sende eposten. Vi vil derfor ikke implementere æøå i norske domenenavn før det foreligger en globalt fungerende metode for dette." Hva er egentlig galt med .priv? Jeg ser ikke noen grunn til å bruke engelske forkortelser som .com i norske domenenavn. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Ved å bruke ÆØÅ i domenenavnet så utelukker man vel plutselig 99% av verdens befolkning fra sine websider. Synes jeg ser Jamahl Abdullah Zardif fra Marokko prøve å knote seg frem til "www,spærvåtøya-camping,no" der broren hans eier en restaurant. Om det er mulig? Ja - Om det kommer? Ja - Blir det utbredt? Tror ikke det. Lenke til kommentar
Sauron Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 04:28, Dan Hansen skrev:Ved å bruke ÆØÅ i domenenavnet så utelukker man vel plutselig 99% av verdens befolkning fra sine websider.Synes jeg ser Jamahl Abdullah Zardif fra Marokko prøve å knote seg frem til "www,spærvåtøya-camping,no" der broren hans eier en restaurant. Det kommer ingen fra Marokko til hjemmesiden din... kanskje som "spider-hits" men ALDRI en unik. For det andre så er det bare å drite i de utenlandske, for de har vi ingen fortjeneste på alikevel. Kun de som fokuserer på internat. business. Lenke til kommentar
Sauron Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 04:28, Dan Hansen skrev:Ved å bruke ÆØÅ i domenenavnet så utelukker man vel plutselig 99% av verdens befolkning fra sine websider.Synes jeg ser Jamahl Abdullah Zardif fra Marokko prøve å knote seg frem til "www,spærvåtøya-camping,no" der broren hans eier en restaurant. Det kommer ingen fra Marokko til hjemmesiden din... kanskje som "spider-hits" men ALDRI en unik. For det andre så er det bare å drite i de utenlandske, for de har vi ingen fortjeneste på alikevel. Kun de som fokuserer på internat. business. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Tullinger, skal de endre på alle verdens dns servere for at vi skal få våre æø og å er? Jojo, norge for nordmenn.! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Sauron, du er f@en meg en skikkelig lamer. Artig slenge dritt om titler og norske bedrifter på dette forumet ? Du sliter bigtime... Lenke til kommentar
LeD Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Og hva skjer når Kina og Japan skal ha sine tusenvis av skrifttegn i sine domener? Da sliter du litt når du skal besøke den taiwanske hovedkortprodusenten sin side for å laste ned siste biosoppgradering... :smile: Nei, behold systemet slik det er i dag... LeD Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 11:49, Sauron skrev:Det kommer ingen fra Marokko til hjemmesiden din... kanskje som "spider-hits" men ALDRI en unik.For det andre så er det bare å drite i de utenlandske, for de har vi ingen fortjeneste på alikevel. Kun de som fokuserer på internat. business. Hehe, hva vet du egentlig om det? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Feil kat, passer i internett kat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg