PrayingMantis Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Det er foreløpig ingen tegn på at GeForce 7800 GT-kortene kommer med noe annet grensesnitt enn PCI Express Kjipt for de med AGP da. Elektronikken utvikler seg hele tida og det er sannelig på tide at disse folka også henger med :!: Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Kjipt for de med AGP da. Elektronikken utvikler seg hele tida og det er sannelig på tide at disse folka også henger med Passe nebbet ditt lillegutt *ler*..... Jeg er fornøyd med SB75G2 en min med 6800GT og 3.6Ghz Northwood. Selv om det er "bare" AGP Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har selv lyst på SLI men det går litt dårlig med én slot Første ting jeg skal gjøre er ikke skjermkort kjøp(har 6800Ultra PCI-E) men RAM. Har 1GB men skal ha 1GB til pga Battlefield2 Så blir det joystick, vannkjøling og så beholder jeg saken slik den er en god stund og bare overklocker sålangt dette går. Neste oppgradering da blir ikke før en stund som sagt, og det blir nytt HK(SLI eller AMR, ikke sikker ennå) og ny CPU(helt sikkert). Kabinettet er godt som gull så det blir ståendes akkurat hvor det står (Lian Li PC6277B) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Dette kortet skal jeg ha når det faller i pris. (men det tar vell en stund nå) Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Dette kortet skal jeg ha når det faller i pris.(men det tar vell en stund nå) Tja, spørs. Prisene pleier jo ofte å være ganske høye rett etter lansering. Men de kommer nok ikke til å synke så veldig med det første. Så at club 3d kortet kommer til å koste rundt 3,2 K. Regner nok med at det kortet, samt flere andre "billigprodusenter" kommer til å snike seg under 3K om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Når kommer det rundt 2k tro? Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Har sittet med et 7800GT i hele dag. Må si meg at det imponerer i spill med høyoppløsning, har spilt BF2, hl2 og WoW, på det høyeste oppløsning, og det ser nydelig ut, har ikke prøvd med noe AA på, men tipper at ytelsen ikke synker betraktlig. Endret 12. august 2005 av Lord_Linus Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Gleder meg til jeg får 2stk av dette kortet, også min Intel Pentium 830 D. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Gleder meg til jeg får 2stk av dette kortet, også min Intel Pentium 830 D. kommer sikkert til å sparke unna det... Særlig når nVidia kommer med 80-serie driverene som er dual-core (SMP) optimaliserte... Jeg sier ikke mer! Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Raptor' date='11/08/2005 : 23:27'] Gleder meg til jeg får 2stk av dette kortet, også min Intel Pentium 830 D. kommer sikkert til å sparke unna det... Særlig når nVidia kommer med 80-serie driverene som er dual-core (SMP) optimaliserte... Jeg sier ikke mer! Ja, det vil nok sparke godt unna i systemet her tenker jeg jasså, det kommer nye drivere også ja! Det blir nok artig! Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Raptor' date='11/08/2005 : 23:27'] Gleder meg til jeg får 2stk av dette kortet, også min Intel Pentium 830 D. kommer sikkert til å sparke unna det... Særlig når nVidia kommer med 80-serie driverene som er dual-core (SMP) optimaliserte... Jeg sier ikke mer! Har du noen ca tid når disse kommer, og vil de benytte SMP uavhengig av hvilke nvidia modell du har? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 De er under beta-testing nå... Det kommer faktisk ganske my nytt i dem, bør være på plass i september/oktober engang før R520 lanseringen iallefall etter hva jeg har hørt... Kan liste opp noen av nyhetene i disse driverne (som allerede er "lekket"): - Støtte for HD video avspilling - Optimaliseringer mot dual-core (SMP) - Store SLI forbedringer (bla støtte for kort fra forskjellige produsenter samt slå av og på SLI uten reboot) - Mye bedre støtte for å lage egne SLI profiler, modifisere eksisterende - Optimaliseringer for GeForce 7-serien (utenom SMP optimaliseringene) Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Er det bare meg eller er tallene fra Anandtech mye dårligere for 7800Gt kontra GTX og andre kort i forhold til andre nettsteder? ifølge anandtech kan jeg konkludere med at GTX gir mer for pengene enn GT utgaven. La merke til at GT så usedvanlig tam ut på anandtech jeg også, tom en single 7800GTX banka jo 7800GT i SLI i flere tester... Velvel, får se litt mer etterhvert, men jeg holder en knapp på GTX etter hva jeg så der iallefall. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Kjøp ett GTX og vent til økonomien har stabilisert seg igjen. Så kjøper man et til, kan det bli enklere Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Kjøp ett GTX og vent til økonomien har stabilisert seg igjen. Så kjøper man et til, kan det bli enklere Vurderer det selv jeg, i steden for at jeg kjøper 2stk 7800 GT. Så når jeg får penger neste gang, så slår jeg til med ett GTX kort til .. Men cpuen er ikke en tvil, den skal jeg ha Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Kan ikke Nvidia lage noen supere kort som ikke er så store og som ikke trenger så stor å bråkete kjøling! Lenke til kommentar
[dsr.nero] Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Kjøpte et XFX 7800GT kort....mitt første med Nvidia chipset. Har bestandig kjørt med ATI, og aldri vært skuffet. Spiller en del AAO, og i så måte har ATI vært suverene, men når jeg fyrte i gang pc'n og starta AAO, så var det nokså skuffende. Før dette kortet hadde jeg et X800XT PE kort, og dette hadde ikke problemer med spillet overhodet. Men mitt nyervervede XFX-kort sliter med enkelte brett. FPS raste ned til under 30fps enkelte plasser...noe som jeg stiller meg litt undrende til. Skal ikke dette greie bedre enn dette....som sagt, så hadde ikke mitt gammle x800xt pe kort særlige problemer....før jeg var og mekka litt på det da :!: Totalt sett, så er jeg ikke fornøyd med overgangen fra ATI til nVidia. Mulig at en nyere driver vil fungere? La inn driveren som fulgte medkortet. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg har også det XFX kortet, og kan ikke si det sliter no særlig med noe jeg har prøvd. Og ja, legg inn nyere drivere.. de du fikk med er en del eldre enn de som ligger på siden til nvidia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå