Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lakkering av lister og øyelokk

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt lenge på å lakkere de svarte listene som er rundt på hele bilen min. Det er en Golf IV 98-mod. det er snakk om. Listene er litt "grove" fra før av, så har tenkt på om jeg er nødt til å pusse disse ned, eller om lakken vil gjevne dette ut selv? Jeg har forstått det slik at jeg må benytte meg av grunning - lakk - klarlakk. Er dette korrekt? Jeg har og bestillt øyelokk til frontlyktene, disse skal og lakkeres. Er det samme fremgangsmåte der eller?

Når det gjelder kjøp av grunning, lakk og klarlakk, så har jeg funnet ut at Garviks Autospar selger dette, men mulig jeg bare kjøpr på den lokale billakkerings-verkstedet og. Vil denne lakken fungere for plast?

Her er det et bilde av den golfen jeg skal lakkere de sorte listene rød på:

Golf%20iv%20001.jpg

Mange spørsmål her, men håper jeg får hjelp til noen i allefall :roll: -Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk å bruke plastgrunning ellers vil det ikke sitte. Tror du kan få problemer med å få det til å sitte uansett. Plast er kinkig å lakke på.

Hmm. Har du noe erfaring innen dette siden du sier så? Skal snakke med de på billakkeringsverkstedet i morra, høre hva de sier. Tror ikke det er så kinkig om man bare bruker rett primer og at man vasker og pusser i forkant.

Lenke til kommentar

Ja, har lakket plast før, har faktisk akkurat lakket en støtfanger.

Den lista du har på fangeren har vel en litt ujevn overflate?

Den må du i såfall pusse den helt ned, det vil si til den er _helt_ glatt. Det skal være glatt som en barnerompe. Ville avsluttet med 1000 papir vått. Så må du kjøpe spesialprimer til plast, er relativt dyrt, ca 250 for en boks.

Problemet med å lakke på plast er bestandighet over tid, det kan godt se greit ut et års tid eller slikt, for så å sprekke opp og bli stygt!

Vær forsiktig med vaskemiddel, avfetting og høytrykk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...