pingu Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har nettopp skaffet meg en ny data, og låner foreløpig skjerm. Jeg vet så og si ingenting om skjermer, bare vet at jeg vil ha en LCD-skjerm. Har tenkt å bruke maks 3000kr, helst billigere, men også noe dyrere om det skulle være gode grunner for det. Det som er viktigst er at skjermen egner seg til bilderedigering, siden jeg driver en del med det. Jeg vet ikke helt hva slags størrelse jeg kunne tenke meg, sitter på en 17" nå, og synes det er helt greit egentlig. Håper noen kan gi meg noen anbefalinger på skjermer som passer til det jeg skrev over. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg ville satset på 19" siden det koster så lite ekstra i forhold til 17" men gir større skjermflate. Dette gjør den bedre til f.eks filmtitting og mer behagelig å sitte et stykke unna å se på. Når det gjelder akkurat hvilken type så ville jeg ikke lett blandt de skjermene med raskest responstid. Disse er beregner for spilling og som bieffekt går det ut over bildekvaliteten (fargene, sortnivået og kontrasten). Du finner et arkiv over tester av skjermer her. Håper det kan hjelpe en del. Når det gjelder tilkobling så gir DVI det beste resultatet selv om en del skjermer gir nært opp til dette resultatet med vanlig d-sub (vga) tilkobling. I følge prisguiden koster de billigste 19" med DVI fra ca 2800kr. En av de skjermene jeg har hørt skal ha best LCD-panel i den prisklassen er Dell UltraSharp 1905FP. En jeg kjenner har en slik og jeg syntes den var godt over gjennomsnittet på farger av det jeg har sett. Denne koster 3338kr nå inkludert frakt hjem på døra. Dell har hadd tilbud på denne i lange perioder nå. Noe de sikkert ikke slutter med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå