Gå til innhold

ASUS CRW4012A - Feil hastighet...

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp kjøpt en ASUS CRW4012A brenner, men sliter litt med å få riktig brenne-hastighet på den. I Nero 5.5.9.0 får jeg max 16x som alternativ i brenne-menyen. Har hatt en Plextor PX-W1610A der frem til nå, kan det ha noe med saken å gjøre ? Reinstallerte Nero etter dette, men det har ikke hjulpet. Noe gode idéer ? Kunne gjerne tenkt meg å brenne i 40x.... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skift CD plate ! det er samme feil som på 48x'n !

Den er kresen på platene. Noname platene mine på 32x nekter den å brenne på mer enn 16x .

Intel Celeron 1,3 Ghz @ 2,3 Ghz

Asus 40/12/48

512 SD ram

Creative Geforce 4 Mx420

WD 80 GB SE

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en ASUS CRW-3212A, og både Nero og Easy CD Creator nekter å brenne på mere enn 16X.

Fireburner brenner dobbelt så fort.

Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette?

- det er ikke pga cd'n, har forsøkt flere, og som sagt brenner Fireburner samme cd'r mye raskere (og den oppgir 16X som max selv om den ikke har lest cd'n)

- jeg har forsøkt å oppgradere til 5.5.9.0 men problemet er der enda.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at det nødvendigvis er snakk om å være kresen på platene -- det er snakk om å brenne i sikrere hastighet i forhold til platens kvalitet ofte. Husker dog ikke om sjekkingen av media kan slåes av i forbindelse med Asus-brennerne -- i Nero finner man dette gjerne under funksjon for valg av brenner -- videre en knapp nederst for flere valg.

Selv om en CD fungerer etter den er brent betyr det ikke at den er feilfri. Færre feil kan gi bedre leseytelse, samt at CDen kan tåle at flere feil oppstår på den senere får leserne vil få problemer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det _er_ platene!

Eg leita masse rundt for å få NoName-plater til å gå fortare enn 16x, utan å finna nokon løysing.

Med Asus sin 1x-40x CD-R (som fulgte spelaren), kan eg velga 40x, 32x, 24x, 16x, 12x, 8x og 4x.

Så er spørsmålet: Når NoName-platene er _sertifisert_ for 40x, korleis får vi spelaren til å brenne dei på maksimal fart i Nero?

Biosen står per dato til v.1 (på Asus sine heimesider), og Nero 5.5.9.9 har ingen instillingar for dette...

...det har ikkje eigenskapane for spelaren under "Behandle Min datamaskin" heller...

Lenke til kommentar

Har en Plextor 24X brenner, har brent 24X siden før platene ble sertifisert til å takle dette!!

Og om just-speed er det samme som burn-proof, så for all del ikke slå av det!! Det er en revolusjon innen brenner-verdenen!! Ingen feilbrenning, (som kan skylles på brenneren).

Kanskje ASUS brennere suger!?! :lol: ... lever tilbake driten og kjøp deg en Plextor!! Får ingenting som er råere den en Plextor!! Memorex skal vistnok kjøre Plextor innmat!! Så det kan jo også være et alternativ!

Lenke til kommentar
Quote:

zup skrev (2002-09-22 03:51):

Lite-on skal være like bra som Plextor i tester, og endel billigere.

Jo det stemmer det at lite-on er bra i tester, Men er de holdbare i lengden. Skal bli intresant å følge lite-on brenneren og se om den er holdbare. En ting som er bra med plextor, Er ikke så kresen på cd-r platene du setter i.
Lenke til kommentar

Må bare gjøre folk oppmerksom på at Vivastar sine 700 mb 24x cder har jeg flere ganger brent 40x på uten problemer, så jeg anbefaler disse. Jeg har en AOpen 401248 brenner, og i Nero er JustSpeed enabled. Og JustSpeed er ikke det samme som Burn-Proof. JustSpeed tester cdene og finner ut hva som er høyest tryggeste brennehastighet. JustLink derimot, er samme som Burn-Proof.

Lenke til kommentar

Quote:

Kanskje ASUS brennere suger!?!
:lol:
... lever tilbake driten og kjøp deg en Plextor!! Får ingenting som er råere den en Plextor!! Memorex skal vistnok kjøre Plextor innmat!! Så det kan jo også være et alternativ!

Kluet med Asus-brennaren, er at den er tilgjengeleg i eksternt USB 2.0-kabinett no!

Plextor kjem rett nokk med ein ekstern brennar som skal vera raskare, men den er ikkje tilgjengeleg no...

Lenke til kommentar

Jepp, er nok mediene. Selv har jeg prøvd et lite utvalg av hva vi hadde i huset her på min 48x asus:

MMore 32x cder brennes på 16x. Resultat: Perfekt

Smartbuy 32x cder brennes på 32x. Resultat: CRC failed hver eneste gang...

Verbatim 40x cder brennes på 12(!)x. Resultat: Perfekt

Noname 32x cder brennes på 16x. Resultat: Noen CRC, for det meste bra.

Siden jeg nekter å bruke NoName, er jeg svært misfornøyd med brenneren. Jeg vurderer å levere den tilbake, med mindre noen her vet om et CDmerke som er bra saker?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-22 03:34, skrev Chief:

Kanskje ASUS brennere suger!?!
:lol:
... lever tilbake driten og kjøp deg en Plextor!! Får ingenting som er råere den en Plextor!! Memorex skal vistnok kjøre Plextor innmat!! Så det kan jo også være et alternativ!

Vel..kanskje PLEXTOR "suger"? :roll: Jeg hadde 16x versjonen.Den brente greit,helt til jeg skulle prøve clonecd.Fikk meldig i clonecd at 16x plextor IKKE kan lese subchannel data fra data trax(som betyr at jeg ikke kunne ta backup av ca 60% cd'n mine).Sendte mail til plextor i belgia om dette og de innrømte at brenneren ikke klarte subch.data OG subch.audio(veldig svakt av plextor,4x brenneren av ukjent fabrikat til naboen klarer slikt).

Til emnet,har en teac 40x brenner nå,og hadde oxo prob.med farten i nti cdmaker 2000 pro.

1.Patchet prog. med ei "teac" fil fra nti.

2.Jeg byttet medium fra memorex til Verbatim.

3.Jeg flasha brenneren med nyeste firmvare(1.0F)

Tror forøvrig at LITE ON er veldig gode brennere :smile: Har lest mye positivt om brennerene deres.Plextor er sikkert bra nok det,men synes selv at de er skrytt oppi skyene(etter å ha kastet bort ca.2000kr den gang).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-22 14:59, skrev Kjetil Lura:

Quote:

zup skrev (2002-09-22 03:51):

Lite-on skal være like bra som Plextor i tester, og endel billigere.

Jo det stemmer det at lite-on er bra i tester, Men er de holdbare i lengden. Skal bli intresant å følge lite-on brenneren og se om den er holdbare. En ting som er bra med plextor, Er ikke så kresen på cd-r platene du setter i.

hmm,jeg mener å ha lest at plextors 40x brenner fikk - i test pga. den var kresen på platene den skulle lese(tror enten det var pcworld eller din side.no)Det var plextor med sort front.Plextor begynte med sorte brennere på 40x,eller er jeg helt inni granskogen nå?

Lenke til kommentar
Quote:

shorin skrev (2002-09-24 00:57):

hmm,jeg mener å ha lest at plextors 40x brenner fikk - i test pga. den var kresen på platene den skulle lese(tror enten det var pcworld eller din side.no)Det var plextor med sort front.Plextor begynte med sorte brennere på 40x,eller er jeg helt inni granskogen nå?

Den testen du sikter til finner du på hardware.no. Har plextor og eg har aldri opplevd at den er kresen på plater.
Lenke til kommentar

Oki.Må bare si at jeg ikke er noen "motstander" av Plextor,jeg bare husket den testen.Jeg var selv uheldig med plextor,pga.16x brenneren deres var den eneste i rekka som ikke klarer "sub's"(det meste før og alt etter 16x klarer sub.)Så bottom line:bra du er fornøyd med brenneren :smile: (i'm a Teac man myself :smile:

Dere med ASUS 40x:har dere sjekket om nero har lagt ut en "asus/40x eller lign." patch? På Teac'n min hjalp det oxo å flashe brenneren!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...