mandela Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Hei, jeg kjører win 2000 sp2 og ca. en gang i timen "fryser" den slik at jeg må plugge ut kontakten bak på PC-en for å få startet på nytt. Kjører også Linux Mandrake 8.1 på samme harddisk og der "fryser" det aldri. Jeg har prøvd å kjøre prosessoren uten å overklokke uten bedring. Mitt oppsett: Duron 900@1142 AOpen ak73 Pro IBM 40 GB HDD (den nye serien) Nettverk 10/100 Hercules kyro 2 64 MB InWin kabinett med 250W AMD godkjent Hva er galt??? På forhånd takk Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. november 2001 Forfatter Del Skrevet 27. november 2001 Jeg må visst svare meg selv for å få svar. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
dreas Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Har også win2k sp2 og mandrake 8.1 og opplever samme feilen, men på helt annet oppsett. Har kjørt div. ram testere og har funnet fysiske feil på ram'en, og anntar sterkt at det er der problemet ligger. Win2k sp2 fryser til meg ca. annenhver dag i snitt. (total frys, slik skal det ikke være) Mandrake fryser aldri. Anntar at dette er mere tilfeldig på hvordan os'ene bruker ram'en, og win2k trigger feilen oftere (win er jo glad i å flytte ting rundt omkring i ram) Dette er uansett bare min teori. Dårlig ram er utrolig ofte observert, og er en hyppig årsak til ustabiliterer av "vannskelig å finne årsaken" karakter. (gjerne i kombo med andre billige komponenter) Neste gang jeg handler maskin til meg selv, skal slike ting påkostes mere. En ustabil maskin er en ubrukelig maskin. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. november 2001 Forfatter Del Skrevet 27. november 2001 Takk for svar, har 256 Apacer SDRAM 133 og har fått feilmeldiner agående ram i bl.a. Project IGI (spill) Hjelper det å installere win 2000 på nytt? Lenke til kommentar
dreas Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 det jeg vil anbefale er å finne en ram tester og sjekke om du har fysiske feil på ram brikkene. (bios testen duger ikke) Har ingen adresser i hodet, men hvis du søker etter ram test på google burde du finne noe. Å ha feil på ram brikker er ikke uvanlig. Hvor mye man merker til det avhenger av hvor feilen er plassert. Hvis du har slike feil, hjelper det ikke å installere windows x antall ganger, da feilen ikke har noe med software å gjøre. (win2k er veldig kritisk på hardware, derfor kan du få ustabiliterer som du ikke merket i win9x) f.eks med mine ram feil gikk win98 helt ok. Win2k låser seg av og til, og Red Hat nektet å la seg installere da den detekterte hardware feil (code 11.)(mandrake har enda ikke hengt seg!) I windows verden er den enkleste (og som regel eneste) løsning å rett og slett bare leve med det. lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå