Gå til innhold

Får beep code når jeg setter inn skjermkortet

Maxi

Anbefalte innlegg

Kjøpte Sapphire X800XL kort for litt siden, fikk en beek code når jeg prøvde å kjøre pcn. ajaja tenkte jeg, sikkert det ekle Q-tec PSU jeg har sin feil..vel i dag fikk jeg satt inn NorthQ 400W PSU, det samme skjer, jeg får samme beep code. er litt usikker på hva beep coden sier. det er: "Display memory Read/Write test failure" ELLER "Display/Retrace test failed" det sier meg ikke mye, har satt kortet godt fast og strøm kabelen sitter godt i, har prøvd flere ganger. er det noe jeg selv kan gjøre/gjør feil, eller er det rett og slett kortet som er ødelagt og jeg må bytte det?

Endret av Maxi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har jo catalyst drivere fra før, det er altså sånn at maskina ikke starter å boote, skjermen er svart og maskine piper.. men du mener jeg bør formatere altså?

edit: bios ja, eller før man kommer inn i bios, når den skal gjennom POST greia

Endret av Maxi
Lenke til kommentar

Defekt grafikkort? evt. ikke støttet kort?

Dette har ingen ting med drivere å gjøre, er en hardware/bios greie.

Husket å koble i den ekstra strømpluggen som skal inn i grafikkortet? (har opplevd at strømmen er feilen i 20% av grafikkorttilfeller)?

Pipelydene indikerer som sagt bare PCens status. 1 beep = (POST) Power-On Self-Test completed successfully.

edit: Du har ikke mixed AGP og PCI-Express? Vet ikke om kortene passer oppi hverandres porter, men om de gjør det kan jo dette være ett klart problem.

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Det er AGP, så ikke no mixed. Jeg ser det er en kobling eller noe ved den som går til vifta på kortet, men det fulgte ikke med noe ledning annet en vanlig 4pin greier.

glemte forresten syst. spec MSI k8T Neo2, 1gb ram(husker ikke merke), amd 3200+. er ganske så sikker på at det støttes

Lenke til kommentar

Prøv å sette inn det gamle skjermkortet, start maskina gå inn i bios sett ned agp til 2x eller 4x, fjern alt av overklokking og skru av dual channel mode på minne, lagre bios.

Sett inn det nye kortet, start opp maskina på nytt.

Hvis ikke detta funker så tror jeg ikke du får gjort noe med det skjermkotet når ikke maskina kommer seg forbi POST

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...