Gå til innhold

The Gathering 2006-tråden

lokeland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med filoverføring ?

Hørte snakk om at det var politi som gikk rundt og sjekket maskinene til folk :/

Da hadde de byttet ut nettverket med 10Mbit. TG er egentlig bar en stor samling av folk som deler warez. DC-hubben har vel alltid minimum 1000 brukere på seg som alle deler noen hundre gigabyte ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er det med filoverføring ?

Hørte snakk om at det var politi som gikk rundt og sjekket maskinene til folk :/

Ble litt skremt med det der i fjor. Jeg var ikke på plassen min og når jeg kom tilbake så jeg politiet lenger bort på rekka. Nabo'n sa at de hadde sjekka PC-en min. Da ble jeg _litt_ nærvøs et lite øyeblikk. :innocent:

De hadde selvsagt ikke det.

Lenke til kommentar

Politiet er der bare for å se at folk oppfører seg ordentlig. Alle (iallefall minst 95%) på TG piratkopierer, så hvis politiet skulle tatt noen for det kunne de like godt tatt alle deltakere på TG.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Har dual gigabyte lan på hovedkortet så det er ikkje noko problem...

Det eg lurer på er om dei har eit strengt regelemont mot server emulatorer slike som man bruker for å lage uoffisielle World of Warcraft servere

Du har dual Gigabit LAN. Merk deg forskjellen ;)

Men det du spør om er vel om du kan ha med egen dedikert server?

Og selvom du har doble nettverkskontakter så hjelper det lite. Du får fortsatt bare en port fra TG.

Det er vel bare å ha den eine maskine kobla til den porten og serveren til maskinen igjen og så porte trafikken på den porten som serveren står på videre fra hovedmaskina til serven ?

Men vist politiet går rundt og sjekker så er det vel ikkje så lurt å kjøre World of Warcraft server siden det går ikkje ann å få tak i lovlig server programvare til world of warcraft...

Lenke til kommentar
Har dual gigabyte lan på hovedkortet så det er ikkje noko problem...

Det eg lurer på er om dei har eit strengt regelemont mot server emulatorer slike som man bruker for å lage uoffisielle World of Warcraft servere

Du har dual Gigabit LAN. Merk deg forskjellen ;)

Men det du spør om er vel om du kan ha med egen dedikert server?

Og selvom du har doble nettverkskontakter så hjelper det lite. Du får fortsatt bare en port fra TG.

Det er vel bare å ha den eine maskine kobla til den porten og serveren til maskinen igjen og så porte trafikken på den porten som serveren står på videre fra hovedmaskina til serven ?

Men vist politiet går rundt og sjekker så er det vel ikkje så lurt å kjøre World of Warcraft server siden det går ikkje ann å få tak i lovlig server programvare til world of warcraft...

Tror du purken vet sånt? :p

Lenke til kommentar
Jeg kan skrive under på dette TG blir mer ambisiøst enn i fjor. Jeg tror både HW-rekka og Gbit-rekka blir en del større.

blir det en egen HW rekke?

Det er fint for oss som ikke har SÅ data-frelste venner som gidder og dra på TG.. :p

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar

Det er HW-rekka i år og ja. Send en mail til gathering06 (at) gmail.com

Legg ved all relevant informasjon, men jeg oppfordrer til å vente en stund. Det er tross alt lenge til. Og det oppstår alltid forandringer.

Man kan velge hvem man vil sitte sammen med/ i nærheten av og det vil bli hørt.

Jon-t: Den serversetningen din skjønte jeg lite av :p

Lenke til kommentar
Bare tull at politiet sjekker maskinene til folk. De er ute etter haiene, ikke den gjenge bruker.

Var en poltimann som kom bort til meg og spørte "kan du laste ned mye med denna maskina?" Må innrømme jeg ble litt nørvøs.

Anyway, poltiet kan ikke røre datan din mer eller mindre de har en ransakelses ordre hvor det står at det er nøyaktig din data de kan gjennomsøke.

Hvis poltiet gidder å bruke resurser på 5000 ungdommer de vet de ikke kan gjøre noe med, sier det enda mer om hvor teite ting i dette landet er.

Lenke til kommentar
Jon-t: Den serversetningen din skjønte jeg lite av :p

forslag3vv.png

Det eine netverkskortet på spillpcen har den ipen som eg får av crew og kobla til den porten eg får.

Det andre netverkskortet på spillpcen har ipen 192.168.0.1 og er kobla til serveren

Serveren har ip 192.168.0.2

Eg forward'er port xxxx på spillpcen til 192.168.0.2

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Jon-t: Det skal funke fint det :) Har gjort det samme mange ganger på lan.

Kenneth: Han skal ha kabelen fra resten av tg nettet i den ene porten og kabelen til serveren i den andre porten. Da kan han dele "Tg tilkoblingen" til den andre porten. Det er bare å velge "la andre datamaskiner koble seg til internett via denne maskinen" (ca noe sånt :p )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...