Gå til innhold

The Gathering 2006-tråden

lokeland

Anbefalte innlegg

Siden jeg må/skal sitte ved siden av Daniel, og han skal sitte på den rekken. Blir jeg automatisk med på den, eller har ikke det noe å si?

Du må ikke være tilkoblet switchen selv om du sitter ved siden av meg :yes:

Begynner å lage en egen "hjemmeside" for gbit-netverket jeg, med litt info ome hvem som blir med, og litt info ;)

Endret av danielsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi plasserer en maskin på en av plassene. Denne har et trådløst nettverskort.

Det trådløse nettet i hallen funket hele tida i fjort etter hva jeg fikk med meg. Flere jeg var innom hadde et slikt kort så de kunne bruke internett mens de andre måtte vente på at det ledningsbaserte nettet i hallen.

Tar vi et lite teoretisk regnestykke:

Trådløst nett: 54mb/s

54/30=1,8mb/s.

I teorien vil hver deltager på Gbit rekka få 1,8mb/s internetthastighet. Merk at det er i teorien. Men selvom farten bare er halvparten av det(0,9) vil det bli meget akseptabel hastighet på nettet. Absolutt god nok til å surfe, lese mail og bruke msn.

Så kan man tenke på å utvide slik at vi får inn to trådløse linjer, plutselig har vi en hastighet på 108mb/s.

Darwin sa at de sterkeste overlever. De tilpasser seg miljøet. På TG er det vanlig med et ustabilt nett de første dagene. Vi tilpasser oss miljøet og "overlever". :)

Lenke til kommentar
Vi plasserer en maskin på en av plassene. Denne har et trådløst nettverskort.

Det trådløse nettet i hallen funket hele tida i fjort etter hva jeg fikk med meg. Flere jeg var innom hadde et slikt kort så de kunne bruke internett mens de andre måtte vente på at det ledningsbaserte nettet i hallen.

Tar vi et lite teoretisk regnestykke:

Trådløst nett: 54mb/s

54/30=1,8mb/s.

I teorien vil hver deltager på Gbit rekka få 1,8mb/s internetthastighet. Merk at det er i teorien. Men selvom farten bare er halvparten av det(0,9) vil det bli meget akseptabel hastighet på nettet. Absolutt god nok til å surfe, lese mail og bruke msn.

Så kan man tenke på å utvide slik at vi får inn to trådløse linjer, plutselig har vi en hastighet på 108mb/s.

Darwin sa at de sterkeste overlever. De tilpasser seg miljøet. På TG er det vanlig med et ustabilt nett de første dagene. Vi tilpasser oss miljøet og "overlever". :)

Eller jeg sender mail til crew,et og spørr om vi får koble oss til med fastnet ;)

Lenke til kommentar

Vi skulle ikka bare opprettet en Gbit tråd med en gang? Noe sier meg at det er mange som vil være interesert i dette til neste år..

Ang nett fra wlan inn på gbiten, så vil nok ikke 54mbit gå raskere enn 20mbit i praksis grunnet forstyrrelser på frekvensen. 20mbit / 30 pers holder fint til sufring og msn, men ikke til noe mer :p

Lenke til kommentar
Vi skulle ikka bare opprettet en Gbit tråd med en gang? Noe sier meg at det er mange som vil være interesert i dette til neste år..

Ang nett fra wlan inn på gbiten, så vil nok ikke 54mbit gå raskere enn 20mbit i praksis grunnet forstyrrelser på frekvensen. 20mbit / 30 pers holder fint til sufring og msn, men ikke til noe mer :p

Den vil sikkert dø ut etterhvert, så vi venter litt med det ;)

Lenke til kommentar

Den vil sikkert dø ut etterhvert, så vi venter litt med det ;)

Jeg skrev det i starten av denne tråden at gbit tråd ville dø ut.. Men hva så? Da bare viser vi til gbittråden når noen begynner å spørre spørsmål om gbit her i denne tråden. Da blir det hvertfall mindre spam her, samt egen tråd med info i førsteposten.. :)

Lenke til kommentar
Eller jeg sender mail til crew,et og spørr om vi får koble oss til med fastnet ;)

Er ikke så smart du :p

Det er en forsikring hvis lokalnettet går ned. Og det gjør det som regel. Men ikke der hvor de trådløse senderne er.

ja, der er det noe også, da blir det trådløst da. Tar å stjeler med meg kortet i den andre dataen :p

Clvn: opretter en tråd

Link til gigabit-netverket

Endret av danielsn
Lenke til kommentar

Mye snakk om netverk her.

Jeg skaol i fothold til i fjor komme på grillinga. (har fått bil selv) og skal ta med meg "one hell of a stereo" og en stor hylle som faktisk ikke tar mer en 80x60

har bilder av den:

Bilde111.jpg

med smart plate til håndplass:

222.jpg

333.jpg

her er et litt større oversikts bilde:

DSCF0262.jpg

Lenke til kommentar

Men det er to spørsmål jeg har på lur...

1. hvis vi bare får utdelt 1 ampere (230W), da sliter jo alle som har 300Watts og oppover! Jeg har personlig 500Watts å det er litt merkelig hvis man blir nektet tilgang fordi man tar for mye strøm fra nettverket :hm:

Så er du som sa at man får tildelt 1 Ampere hver sikker på at det er 1? høres litt merkelig ut syntes nå jeg...

2. Angående dissa hyllene, har ikke forstått detta, skal man lage hylle hjemme også ta med oppover eller skal man ta med materiale å lage der oppe?? kanskje jeg driter meg ut hardt nå :blush: men bedre å spørre sånn at jeg ikke tar feil!

Tusen takk

Lenke til kommentar
2. Angående dissa hyllene, har ikke forstått detta, skal man lage hylle hjemme også ta med oppover eller skal man ta med materiale å lage der oppe?? kanskje jeg driter meg ut hardt nå :blush: men bedre å spørre sånn at jeg ikke tar feil!

Tusen takk

Det er vel opp til deg. Jeg tok med en halvlaget hylle og satt den sammen der. Hvis man f.eks har bil, og har plass til en ferdig hylle er jo det bare supert :)

Lenke til kommentar
1. hvis vi bare får utdelt 1 ampere (230W), da sliter jo alle som har 300Watts og oppover! Jeg har personlig 500Watts å det er litt merkelig hvis man blir nektet tilgang fordi man tar for mye strøm fra nettverket :hm:

Så er du som sa at man får tildelt 1 Ampere hver sikker på at det er 1? høres litt merkelig ut syntes nå jeg...

ja, jeg er helt sikker. Men selvfølgelig kaster de ikke ut folk som bruker mer (nå er det snakk om til pc og skjerm, ikke masse ektra stuff..) Det de vil oppnå er at folk ikek skal ta med seg ekstra tull, men bare pc og skjerm :)

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke om dette er tatt opp før, men det er en rimelig fair sjangse før at hele TG blir flyttet til Lillestrøm i år (06). Det da fordi der er det en hall hvor man kan ta 1000 fler, noe de selvfølgelig vill. Nå veit jeg jo at 90% av dere kommer til tro meg, og si at jeg bare er ryktespreder, men men. Hvordan jeg fikk høre det? Snakka med en i crew, som har værdt med lenge, og er med å arrangere det.

Men, hvis det blir i hamar, kan jeg likeså greit poste ett nytt kart over hvor det er, og med butikker osv :)

(kart kommer om 5 min!)

"Her bor jeg" (Må bare briefe litt om at jeg drar hjem og spiser lammelår, osv, mens dere spiser mr.lee nudler :p

"rimi". Litt langt å gå, men har ofte fine tilbud. ( i 05 var det fanta for 10 kroner under TG)

"Prix" En anna buttik.

"Pizza Drivern" Billig, men pitza er ikke noe spesielt god. Bestill heller Peppes!

"Statoil" Der er det en kø som ligner på zombier hver påske. Like morsomt hvert år

"CC mart'n" Kjøpesenter, med en stor matbutikk, som også har kjøtt og fiskevarer.

"Scandic Hotell" Der vil nok mange av dere bo. (Hvis dere kommer i 6 etasje, var jeg med på å vrake den etasjen!)

"jernbanestasjonen" Skyss-stasjonen er like ved! (taxi)

Kartet er da over Hamar!

post-63-1124262737_thumb.png

Endret av LordZyfeX
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...