Gå til innhold

Velge css etter browser

Anbefalte innlegg

Jeg har lagd to stilark til siden min, en til IE og en for andre nettlesere.

Jeg har søkt litt runbdt en stund nå, men klarer ikke finne ut åssen jeg kan velge når man skal bruke de forskjellige stil-arkene, eneste jeg har funnet er en haug javascript snutter som ikke funker.

Er det noen som kan fortelle meg hvordan man kan bestemme hvilket stil-ark somskal brukes til de forskjellige nettleserne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har prøvd det der, og det funker HVIS det er IE, men hva med "else"?

Hvordan skriver man den på samme måten?

Jeg har prøvd å legge den utenfor if-scriptet men da blir det alltid det andre stil-arket.

Hvordan skriver man inn en else på den måten der, jeg prøvde men klarte det ikke:(

Lenke til kommentar

Det er ikke så veldig smart å gjøre dette siden Opera identifiserer seg som IE som standard og man kan velge hva den skal identifiseres for:

Den du fikk på den siden bør du ikke bruke, siden den ikke følger W3C sine standarder.

Men her har du en kode vis du bruker PHP:

<?php
if(strpos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], 'MSIE') !== false) {
echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style-ie.css" />';
}
else {
echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />';
}
?>

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar

Trodde den PHP-koden var like dårlig til å skille mellom IE og Opera som identifiserer seg som IE - og at man måtte til med noe mer omfattende noe om det skulle funke 99%.

Uansett er det ikke verre enn å lage ett stilark som fungerer uansett plattform og nettleser, med litt triksing og fiksing går det som regel fint.

Lenke til kommentar
Trodde den PHP-koden var like dårlig til å skille mellom IE og Opera som identifiserer seg som IE - og at man måtte til med noe mer omfattende noe om det skulle funke 99%.

Jeg hvet det fungerer like dårlig, men det er ihvertfal "lovlig" av W3C.

Men når jeg tenker meg om er vel den andre metoden nesten bedre siden vis man kopierer html koden fra den siden eller lagrer siden intern på maskinen å prøver å åpne den med en annen leser fungerer det bedre enn med PHP metoden.

Men uansett som du påpeker, å lage et stilark/design for alle plattformer/browsere er nok det beste.

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar
Hva med å putte alt i samme fil, kjøre !importent på alt på første del, (og så kanskje nullstille noen verdier,) og så lime inn IE sin.

Bruk heller «The underscore hack», da !importent har en reell funksjon i CSS:

h1:after {
 content: "Dette kommer bare opp i en ordentlig nettleser";
 _content: "Dette kommer ikke opp i ordentlige lesere og hadde kommet opp i IE om den hadde støttet «:after» og «content»";
}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...