spoonhau Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hei Jeg har 512mb xms2700 ram fra corsair. Når jeg har en fsb på 142 så restarter maskina seg etter noen minutter. Denne fsb hastigheten gikk fint da jeg brukte 128mb pc2100 ram fra twinmos. Trodde Corsair var det helt store innen ram jeg. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
enter Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Du har ikke oppgitt om du har P4/400 eller P4/533. Imidlertid skal vel de brikkene garantert kunne kjøre 166Mhz/PC333. Når du har fsb på 166, - bør de brikkene likevel kunne strekke seg ennå meget lengre. - Så jeg vet ikke hva som er galt. Lenke til kommentar
spoonhau Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 ops, det glemte jeg å si. har p4/533 ja og epox 4g4a+ hk. Ram'en er vel nødt til å tåle mer? Får prøve mere i morra, nå skal jeg legge meg. Go natt Lenke til kommentar
Corn Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Altså, går du inn i biosen på ditt hovedkort og så på Frequency/voltage control. Hva står det på Memory Frequency? Der burde det vel stå noe lignende "=>DDR333" Står det noe høyere enn DDR400 der så kanskje det kan være rammen. Men bare ta å juster nærmest DDR333 og se om det går da. Lenke til kommentar
enter Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Så kan det nevnes at du finner test av brikkene på Overklokking.no, - der de samme brikkene, - Corsair XMS2700 ble "stresskjørt" en time eller no først, - så testet til høyeste stabile fsb for brikkene. Brikka/ene ble kjørt stabilt på fsb 174. Det burde din/e gjøre også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå