Gå til innhold

26" hjul med 4 eiker til MTB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HED er for racer ja. Hadde aldri sett MTB med 4eiker før lørdag (birken). Der var det en på en G.Fisher fulldemper som hadde hjul med 4 eiker, såg ut som en månebil spør du meg :-)

Brukes ikke dette bare i tempo da? Trodde poenget var å minske luftmotstanden, og de sier vel grensen går med ca 50km/t. (4 eiker veier mer enn 12)

Lenke til kommentar

Slike hjul på mtb er bare tull! De er svindyre og heller ikke særlig "brukbare". Ødelegger du noe klarer du ikke å gjøre noe selv nesten. Kan ikke tenke meg ar vekta er så lav heller. Slike hjul er bedre der det er om å gjøre å komme seg unna luftmotstanden, og det er ikke det som er høyest prioritert på mtb. (Ser at du skal ha på slicks, men allikevel). Kjøp heller et skikkelig hjulsett, American Classic 350, Mavic Crossmax SL eller Shimano XTR!

Lenke til kommentar

Jeg har sett sykler med slike hjulsett og som har fungeret! Men vinninga går opp i spinninga! Eneste du tjener er at det er mindre luftmotstand i slike hjul, men de er tyngre pluss at de er mye vanskeligere å gjøre noe med om du får trøbbel.

Anbefale deg å ta en tur til nærmeste butikk som har mavic. Crossmax SL hjulene synes jeg ser mye bedre ut enn slike hjul som du tenker på, men det er bare meg da. Shimano WH 570 er og et alternativ ja, vet av et shinano hjul til og som jeg nesten kjøpte, men husker ikke hva de het. Jeg kjøpte de ikke av den enkle grunn at jeg syntes de veide for mye :) Hjulene jeg har nå veier ca. 3-400 gram mindre enn de.

Edit: Ellers har vel og Shimano xtr hjulene 16 eiker eller noe sånt..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...