Gå til innhold

Geforce2 mx-400

kamel

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjoept meg et geforce2 mx-400 til mitt hovedkort Abit-bx20. Jeg faar ikke dette til aa fungere. Jeg har lastet ned drivere fra Nvidia og installert de fra cd-rom'en. Jeg har avinstallert gamle drivere foer jeg satte i og installerte det nye kortet. Naar jeg ser i enhetsbehandlingen saa er det et utropstegn ved grafikkortet. paa egenskaper meldes det at denne enheten ikke fungerer som den skal. videre sies det under resurser at denne enheten ikke bruker noen resurser fordi den ikke fungerer som den skal.

Det som jeg lurer litt paa er:

- Jeg kjoerer win xp. Har lite ram (64 mb)Har bestilt mer. det staar paa kortet at det krever 32mb system-ram. Har jeg forlite ram til kortet?

- Paa spesifikasjonen til hovedkortet staar det at AGP-sloten stoetter AGP v1.0. Er det et Problem?

- Er det noe annet jeg skal proeve?

Er veldig glad for et hvert innspill som kan faa meg paa rett spor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke ram'en som er problemet ditt, heller driveren....

har ikke winxp innebygd driver for GF2?

hvis det har det anbefaler jeg å la windows installere denne først, deretter oppgraderer du driveren manuelt ifra http://www.nVidia.com

det kan høres ut som du har prøvd å installere win98/me driver, jeg hadde det samme problemet med mitt GF2 kort da jeg prøvde å installere win2k driver i win98..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...