Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Håpløs internet som disconnecter hele tiden.HJELP!


Anbefalte innlegg

Jeg har 8mbit internet fra Mimer. Jeg har to datamasking koblet til ADSL-modemet via en splitter.

 

Problemet er at jeg blir disconnectet hver gang telefonen ringer, og hver gang noen legger på telefonen, samt et utall ganger hvor ingen av dele skjer, bare at jeg blir disconncetet. Mimer sier at det er støy på linjen, og at man må sette på en støyfjerener der telefonene kommer inn i huset. Problemet er at jeg ikke har greid å finne dette punktet, mest sansynlig fordi ledningen deler seg, før den går til telefonuttakene, og ikke er seriekoblet. Hva kan jeg gjøre for å redde internetten min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen et klassisk tilfelel av feilkoblet ADSL-opplegg.

Husk at splitteren skal være det første på telelinjen inn i huset. Alle telefonlinjer/telefoner/fax/etc må være koblet via Telefon på splitteren. ADSL-modemet kobles selvsagt mot ADSL på splitteren.

 

Husk også at en ADSL-splitter ikke bare fordeler linjene men også sørger for å filtreresignalene slik at telefoni-signaler og ADSl-signaler holdes adskilt og ikke påvirker hverandre (i praksis at ADSL-linje faller ut). Det er derfor splittern må være først (også før evt. ikke brukte telefonilinjer).

Lenke til kommentar
Igjen et klassisk tilfelel av feilkoblet ADSL-opplegg.

Husk at splitteren skal være det første på telelinjen inn i huset. Alle telefonlinjer/telefoner/fax/etc må være koblet via Telefon på splitteren. ADSL-modemet kobles selvsagt mot ADSL på splitteren.

 

Husk også at en ADSL-splitter ikke bare fordeler linjene men også sørger for å filtreresignalene slik at telefoni-signaler og ADSl-signaler holdes adskilt og ikke påvirker hverandre (i praksis at ADSL-linje faller ut). Det er derfor splittern må være først (også før evt. ikke brukte telefonilinjer).

Den er koblet først, og den er koblet riktig. Kanskje det er noe feil med splitteren da?

Lenke til kommentar

Siden du snakker om at linja blir brutt ved bruk av telefon så spør jeg om du har feilmeldt linja til Telenor siden den skal være så mye støy på ?

 

Og den der "splitteren" etter modemet er vel en switch er det ikke siden Zyxel 650 modemet er en router .

 

Samme hvordan huset ditt er koblet skal det fungerer 100% med splitter på hvert telefonuttak som er aktivt , altså hvor det er koblet til en telefon . Men om det f.eks er noe "rusk" på den delen av kobberet som du tydelig har problemer med å finne så skapes det støy .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...