Gå til innhold

Bo i New York eller London

chris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor akkuratt New York eller London?

Er jo bare 2 store, kjedelige byer..

Hva med noe kjekkere?

Finere?

Hvorfor akkurat disse to byene, jo fordi jeg er interessert levemåte, kultur og historie når det gjelder disse byene.

Over her gutt står det litt hva jeg er har for interesser og der av hva jeg hadde planer om.

Levemåte: Jeg er interessert i se en newyorkers way of life. Der av også kultur.

Historie: Lære historie, New Yorks histore, eks fra 1800-tallet.

Tanken er å være en Newyorker for et år da, om så lenge.

Lenke til kommentar

Ikke skyt meg hvis jeg tar feil nå, men jeg regner med at du som turist kun kan oppholde deg i USA i 3 måneder av gangen. Skal du være der lenger trenger du en oppholdstilatelse, som igjen krever at du finner deg en jobb.

Har vært i new york et par ganger og jeg kan anbefale den byen på det varmeste. :love: London blir kjedelig i forhold

Lenke til kommentar

Med studentvisum kan du være i USA hvorenn lenge studiene varer (som oftest 4 år), men som sagt, da må du studere. For tiden tror jeg det er ganske vanskelig å få oppholdstilatelse med grønt kort (slik at du kan jobbe). Men når du sier "være en New Yorker" - hva legger du i det? Skal du gå ut på klubb hver dag i ett år? Skal sitte i Central Park og se på andres unger spille Softball? Ett år hørtes lenge ut, spør du meg. Et halvt år, eller tre måneder høres mer fornuftig ut. Sats heller på flere byer i kortere tid.

Lenke til kommentar

Alt som Gef sier er det samme som jeg opplevde. New Yorkere er det hyggeligste fokeslaget jeg har møtt.

Hadde også den samme trygghetsfølelsen, politi på hvert hjørne og ikke noe og være redd for.

Jeg bodde selv i Tarrytown som lå ca. 40min nord for Manhatten med tog. Veldig greit sted og bo, stille og rolig med storbyen like ved. Super togforbindelse var det også.

Siden det er dyrt og bo der osv, så ville jeg kanskje heller sett på mulighetene med språkskole, som for eksempel www.ef.com. Og velge et et års studium. Jeg valgte selv uker månder.

Da får du et fast sted og bo til en billig penge, et supert studentmiljø. Og ta toget til manhatten kan man gjøre når man vil.

Litt rotete skrevet...

Lurer du på noe med EF.COM spør meg.

Lenke til kommentar

Du ønsker å lære om historie og foretrekker New York fremfor London? En 50 år gammel bygning er å anse som relativt gammel i NY... Du får det sikkert bra i begge byer, misforstå meg rett, men den helt enorme historiske susen kan jeg ikke tenke meg at du finner i NY.

For øvrig har jeg bodd i London i noen år og har i tillegg reist dit omtrentlig noen hundre ganger på ferie, så jeg kan sikkert være behjelpelig med å svare på eventuelle spørsmål du måtte ha rundt London. Og ja, jeg er sikkert svært lite objektiv i min vurdering grunnet dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...