Gå til innhold

Tips om KNALL-billig 6800 AGP!

emacoolit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det skjermkortet kontra et Sapphire Radeon 9800 Pro @ XT

Vet det V999, 6800 kortet er bedre. Men er det verdt å selge sitt Sapphire Radeon 9800Pro @ XT for å så kjøpe seg dette?

"V9999/TD/128MB, GeForce 6800, 128MB DDR, DVI, TV-Out" kortet jeg snakker om

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Jeg har selv "gamers edition" versjonen av det kortet, som trekker mer strøm, kjørende fint på en 250W powersupply. så det kan nok gå på en 280W, men spørs om ikke det blir veldig knepent.

Og ja, det yter nok bedre enn et 9800Pro/XT, men tror ikke jeg ville solgt 9800'en selv om.

Lenke til kommentar
Jeg har selv "gamers edition" versjonen av det kortet, som trekker mer strøm, kjørende fint på en 250W powersupply. så det kan nok gå på en 280W, men spørs om ikke det blir veldig knepent.

Og ja, det yter nok bedre enn et 9800Pro/XT, men tror ikke jeg ville solgt 9800'en selv om.

me 2.

Fikk det i dag :D

Lenke til kommentar

Begge disse billige 6800 kortene bruker DDR istedet for DDR3..

Vil ikke dette ha mye å si for ytelsen??

6600GT har DDR3 og koster rundt 1400,-. Er ikke minnehastighet viktigere enn antall pipelines?

X800GT virker som et bra alternativ også, men finnes ikke til AGP..Eller?

Lenke til kommentar

256-bit DDR-minne er som regel bedre enn 128-bit DDR3-minne, selv om klokkehastigheten er lavere, fordi båndbredden er den dobbelte pr MHz. Dette er spesielt viktig for AA/AF.

Det samme forholdet gjelder for pipelines og hastighet.

I tester så kommer 6600GT og 6800 omtrent likt i 1024x768 oppløsning uten AA/AF. Men skrur man på AA/AF, så drar 6800 ifra.

Kan man åpne de siste 4 pipelines på en 6800? At man øker fra 12 til 16 pipelines? Det gjør i så fall 6800 enda mer attraktivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...