Gå til innhold

Hva for en slot på hovedkortet er dette? (bilde)

trx

Anbefalte innlegg

h.jpg

Det jeg lurer på er hva for en slot den "ekstra lange" PCI-slot'en er for en slot. Altså fra høyre, mot venstre, den tredje hvite slot'en som er 1-2 cm lengre enn de andre.

Endret av trx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke en PCIe-slott, og det er heller ikke noen vanlig PCI-X-slott. Men en utvidelse av PCI-slotten ser det ut til å være allikevel. Kanskje det er en veldig ny form for PCI-X eller kanskje en spesialport som en eller annen produsent har fått for seg å putte på kortet for at du skal kunne kjøpe et av deres hyperkort.

Hva heter hovedkortet? Hvem har laget det?

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Vel, den infoen jeg kan se på hovedkortet kan tyde på at maskinen er en DELL. Og hvis det er en pizza boks type maskin med begrenset plass kan det være en form for RISER slot. Det er en teknologi som er laget for å integrere flere funksjoner på ett kort..feks lydkort og nettverk..osv. Det har aldri helt tatt av. Men siden Dell kan custom bestille hovedkort til unike formål, som på denne maskinen ikke er enablet, så kan den være til hva som helst.

AKIRA

Lenke til kommentar

Det er ikke min PC, men en kompis sin. Som en nevnte er det en Dell-PC ja, jeg vil tro det er et Intel hovedkort. Den har forresten vært brukt i Statoil før, kanskje de har hatt bruk for den slot'en?

Lenke til kommentar

Google hjelper med det meste, også i dette tilfellet.

Søker du på 62YVH finner du at dette er et Board Riser PCI med 2 slotter. Dette tyder på at hovedkortet benyttes i flere varianter av DELL PCer, også en flat utgave hvor noen av PCI-kortene må ligge for å få plass.

[EDIT] Det har med andre intet med Statoil å gjøre.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...