Winkey Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Skjermkortet mitt blir skikkelig varmt når jeg spiller, det kan bli over 90 grader når jeg spiller. Da har jeg ikke på kabinettveggen, men den på så ville den nok blitt over 100-110. Jeg har aldri overklokket eller gjort noe med det. Er dette en garantisak? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Dette kortet tåler ekstremt høye temperaturer, men litt i høyeste laget er det nok. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en Zalman VF700-Cu. Da vil temperaturen falle drastisk, samtidig som du får et mye stillere kort. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Eller kan du vurdere vannkøling. Min ligger på 32 grader idle og 40-45 grader load. I tillegg er det fullstendig stille Lenke til kommentar
arokh Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Tror ikke spørsmålet hans var hva slags alternative vifter eller kjølemetoder han kunne bruke. Kortet skal ikke være så varmt, det tyder på at det er dårlig kontakt mellom kjøleblokk og GPU, ville skrudd av vifta, renset, smurt på ny pasta og festet den igjen. Du mister riktignok garanti da, så kanskje du bør prøve å returnere det først. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Du mister kanskje garantien teoretisk, men i praksis gjør du ikke det. Butikken du har kjøpt det kan ikke bevise at kjøleren har vært av osv. Følg rådene i innlegget over så går det nok bra. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Men hvordan kan de finne ut at de har tatt vifta? Jeg mener hvis man skrur alle skruene og setter på vifta som før, bør man klare å lure dem. Eller? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Tror ikke spørsmålet hans var hva slags alternative vifter eller kjølemetoder han kunne bruke. Kortet skal ikke være så varmt, det tyder på at det er dårlig kontakt mellom kjøleblokk og GPU, ville skrudd av vifta, renset, smurt på ny pasta og festet den igjen. Du mister riktignok garanti da, så kanskje du bør prøve å returnere det først. Off topic: Bruker du ekstern strømforsyning? Lenke til kommentar
Winkey Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Bruker vanlig intern strømforyning. Tror jeg prøver å sende den tilbake til butikken, problemet mitt er bare å finne igjen butikken jeg kjøpte den fra Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg ville ha sent en mail, eller tatt en kjapp telefon til gutta som solgte deg kortet Så hører du med de om du skal returnere det, eller skru av og sette på ny goop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå