Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strøm på HK, ingenting starter... *Løst!*

Anbefalte innlegg

Satt med kabinettet åpent her om dagen, og da jeg skulle settet på plastdekselet i front, stoppet plutselig alt. Ingen fettete statiske fingre var borti hovedkortet.

Nå vil ikke pcen starte lenger. Tenkte først at påknappen, som sitter i frontdekslet, var blitt ødelagt. Men når jeg starter maskinen hører man en sånn "strøm-gjennom-høyttalerene" -lyd. Holder jeg påknappen inne i 5 sekunder og starter igjen, får jeg lyden igjen.

Jeg vet det er strøm på hovedkortet, siden den grønne dioden lyser.

Det jeg klarer å forstå ut fra dette er at PSU og påknapp funker, men at det er noe trøbbel med HK. Noen som har noen ide om hva som kan være galt, og evt. hva som kan gjøres for å fikses?

Har Asus a8n SLI og NorthQ 400w PSU, i et gammalt Chieftec Dragon kabinett (hvis DET skulle ha noe å si...)

Byttet om til passiv chipset kjøler her om dan, kanskje ble det for varmt der?

Synes det isåfall er litt rart siden MB temp lå på 30 grader og CPU på 35 da skaden skjedde. Også litt rart, hvis det skulle være det som var feilen, at det skjedde på nøyaktig samme tidspunkt som jeg satte på front-dekselet.

takker for all eventuell hjelp!

Endret av mikken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har vært uten internettilgang en stund og har ikke fått svart på detta, men tenkte likevel jeg skulle gi tommelen opp til Cougst som løste problemet mitt! Trakk ut alle ledningner fra front til HK (unntatt startknappen da...), og pcen starta knirkefritt.

:thumbup:

Endret av mikken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...