Gå til innhold

Acer eller Asus?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha meg ny laptop til studier, men også som eneste pc til bruk hjemme også.

Jeg står mellom Acer Aspire 1692WLMi og Asus A6Va.

Skal nok ikke brukes til mye spilling, men det kan bli litt.

Er relativt grønn på området for tiden, og tar gjerne imot synspunkter/svakheter fordeler ved de to, eller tips om andre gode pcer til samme eller lavere pris.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kun prøvd low-end Acer, pluss ein litt eldre Ferarri.. Tykkjer alle har forholdsvis god byggekavlitet, og er ganske små og lette i forhold til skjermstørrelse. Skjermane er også ganske gode.

Asus har veldig bra byggekvalitet og gode skjermar, men trur desse maskinene kanskje er litt større enn Acer sine. Hakket betre skjermkort på den asus modellen du oppgav.

Ellers ser det ut til at dei er ganske like på vekt, med ein halv kilo i asus sin favør (2.9 kg). Så her er det egentlig berre å følge hjertet =)

Lenke til kommentar
Om du kjøper acer så bør du kjøpe

ekstra mus. finger-padden de lager suger.

Men hva det er i forhold til Asus veit jeg ikke.

En vanlig mus bør du ha samme hvilken laptop du kjøper. Derimot er jeg ikke enig i at Acers pad er dårlig.

Når det kommer til Aspire, så vil jeg anbefale deg å styre unna den modellen. Jeg vil heller spandert noen kroner mer på en Acer TravelMate. Mye bedre maskiner. I tillegg er de mye mer solid etter min mening.

-Frank

Lenke til kommentar

Har nettop fått meg A6VA fra asus, er veeeldig fornøyd, det følger med en fin bæreveske fra Asus og en veldig grei mus fra logitech. Den er optisk, liten og du ruller tråden rundt musen og fester usb kontakten i musen med en kjekk knapp, så den blir veldig liten i pakket t tilstand. musen er ergonomisk helt grei og funker snedig. :thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
På Asus M6V er pad`en stor og presis, men scroll delen på sida er relativt ubrukelig, ivertfall viss du skal kun halvveis ned på ei nettside / wordokument.

Oppdater til nyeste driver direkte fra Synaptics og konfigurer følsomheten til den passer deg. Det er omtrent tre tusen innstillingsvalg i driveren, og det skal nesten godt gjøres å ikke finne innstillinger som passer deg. M6V har vel samme touchpad som A6 og W3 som jeg har brukt, og med begge disse var det satt opp et ekstra scrollområde i touchpadens 'hovedområde' (tilpasset eldre modeller) som rotet til.

Angående trådens topic, så har jeg prøvd en A6U litt, og synes at denne (Edit: Alle A6 er like, mens skjerm og innmat selvsagt varierer. Kommetaren gjelder bare 'bruksfeelingen'.) hadde noe av det bedre jeg har opplevd i budsjettklassen når det gjelder byggekvalitet, portplassering og 'features' på kabinettet. Personlig likte jeg den bedre enn de siste av de billige Acer jeg har hatt fingrene på.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...