Gå til innhold

Skrivebordserstatter til 13-15k

Anbefalte innlegg

Hei,

Har lett en stund etter ny lappiz, men har ennå ikke kommet fram til noe. Vil helst ikke gå så mye over 13000,-, og ved 15000,- er det stopp. Maskinen skal fraktes til og fra jobb, og skal bli brukt til litt snill spilling (CS og Guild Wars), men jeg vil også gjerne ha muligheten til å kunne spille nyere spill. Kunne godt tenkt meg et skjermkort tilsvarende GeForce 6600 eller bedre. I tillegg skal jeg sikkert se litt film, og ellers bare surfe og IRC-e osv. Skal heller ikke se borti i fra at maskinen skal bli litt brukt til videoredigering.

Da dette skal bli en desktop-erstatter, vil jeg gjerne ha en del minne å gå på (1 GB), i tillegg til en disk på minst 60 GB med 7200 RPM (5400 går også an). Kjører disken S-ATA hadde det vært supert.

Skulle gjerne hatt en widescreen, men dette er ikke så veldig viktig.

Ellers kunne jeg tenkt meg en god touchpad hvor en ikke trenger å trykke på knappene under paden for å registrere trykk (trykkfølsom pad lissom). Scroll hadde også vært fint. I tillegg kunne jeg tenkt meg bluetooth, og en kortleser som støtter XD hadde vært en bra bonus.

Nå har jeg titta en del på Tundra-maskinene til PSdata, men 1557-serien kjører kun R9700, og den kjølige velkomsten 1559X (som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe) fikk her på HW, satt meg på bar bakke. Har også sett en del på Dell, men jeg husker ikke hva det var med de maskinene jeg ikke likte.

Edit: Jeg ville blitt veldig glad om maskinen samtidig er støysvak.

... Noen forslag? :|

Endret av sosohal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betyr dette at jeg senere kan kjøpe et bedre batteri? Hvor mye koster det? 2,5 timer jo rimelig lite, og andre maskiner med samme type skjermkort har jo gjerne fire timer.

Testet batteri i dag og det holdt i drøyt 3 timer og syntes ikke dette er så dårligt.

Ja man kan kjøpe dette nye 9 cellers batteriet senere, og det kommer til å ligge på ca 900,- kr

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Kan annbefale denne:

Acer TravelMate 8005LMi

Onkelen min har den, og er strålende fornøyd.. Det er minimalt med støy, jeg la øret mitt inntil den, og hørte ingenting.. jeg trodde den var av, men det var den ikke.. eneste støyen som er, er når harddisken jobber, men det er så minimalt at jeg ble skikkelig imponert over pc'en hans... :D

Kan jo også ta en titt på storebroren:

Acer TravelMate 8006LMi

Det er bare prosessorene som skiller dem.. 1.8 Ghz på 8005 og 2.0 Ghz på 8006..

Endret av eee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...