knokle_85 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Hei, har satt opp en samba server med litt snadder på. Men eg føler at den trenger litt forbedringer. Bland annet savner eg en timout på klientene som kobler seg til. Asså d eg mener e at når eg har koblet meg til med en bruker, (fra windows klient) og tar diconnect så må eg vente en god stund før eg kan logge inn med en anne bruker. Får beskjed om at eg fremdeles er pålogget med en bruker og ikke kan logge på med en ny.. her er confen min: [root@Beta ~]# vi /usr/local/Samba/lib/smb.conf #Globale innstillinger. Gjelder hele samba generelt #################################################### [global] workgroup = international.corp netbios name = Beta encrypt passwords = True server string = Beta Apache web and samba server smb passwd file = /usr/local/Samba/private/smbpasswd log file = /var/log/samba/Samba.log max log size = 200 #hosts deny = ALL #hosts allow = 129.177.154.0 socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192 #################################################### [homes] comment = home folders writable = yes browseable = no force create mode = 700 [mayfair] comment = web path = /home/www/mayfair valid users = @Mayfair @Rocker @Mainland write list = @Mayfair @Rocker @Mainland force create mode = 777 [rocker] comment = web path = /home/www/rocker valid users = @Rocker @Mainland JohnZ write list = @Rocker @Mainland JohnZ force create mode = 777 [mainland] path = /home/www/mainland valid users = @Mainland JohnZ write list = @Mainland JohnZ force create mode = 777 Endret 11. august 2005 av knokle_85 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ang. det at du må vente lenge. Det er noko Windows-drit. Anar ikkje om du kan speede opp den prosessen, men loggar du ut og inn att i Windows, kan du logge på att med ein annan brukar. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Bruk deadtime til å setje timeout: deadtime = 5 Timeout på 5 minutt deadtime This global option sets the number of minutes that Samba will wait for an inactive client before closing its session with the Samba server. A client is considered inactive when it has no open files and no data is being sent from it. The default value for this option is 0, which means that Samba never closes any connection, regardless of how long they have been inactive. This can lead to unnecessary consumption of the server's resources by inactive clients. We recommend that you override the default as follows: [global] deadtime = 10 This tells Samba to terminate any inactive client sessions after 10 minutes. For most networks, setting this option as such will not inconvenience users because reconnections from the client are generally performed transparently to the user. See also the keepalive parameter. Endret 11. august 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå