abene Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Google støtter søk med wildcard Google har lagt til en ny finesse i sin populære søketjeneste. Nå kan du bruke wildcard i dine søk. Dette ligner litt på frasesøk som finnes fra før, men kan være nyttig i mange sammenhenger. Les artikkelen her Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Eller for å komme med et bedre eksempel, du vet fornavn og etternavn på en person, men trenger mellomnavnet: Elvis * Presley I eksempelet i artikkelen kan man bare droppe stjernen, og få akkurat det samme resultatet. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ikkje så dumt det der. Spørs bare om eg kjem denne søkemetoden når eg får bruk for den. Lenke til kommentar
G Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Er det på grunn av begrensningen gåseøynene setter at en har behov for wildcard'et? Hvis du skriver "Elvis * Presley" kan jeg forstå det. Men om du setter det på enden av "ostehøvelen ble oppfunnet av *" , blir ikke det det samme som om du skrev "ostehøvelen ble oppfunnet av" da? Trodde Google la på alt som den finner av kombinasjoner sammen med "ostehøvelen ble oppfunnet av" i sånn et søk. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 oi:) En funksjon jeg virkelig har savnet! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Har mange ganger før prøvd meg med stjerne, endelig er det en reell funksjon. *Applaus* Men hva med enkeltord du ikke vet hvordan ender eller begynner? Ville vært kjekt i noen tilfeller det og, uten at jeg kan komme med noen eksempler nå... Lenke til kommentar
roac Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Har mange ganger før prøvd meg med stjerne, endelig er det en reell funksjon. *Applaus* Men hva med enkeltord du ikke vet hvordan ender eller begynner? Ville vært kjekt i noen tilfeller det og, uten at jeg kan komme med noen eksempler nå... Det er noe jeg savner også, men * kan ikke brukes til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå