The1 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Har oppstarts problemer med den nye pc'en min (HK Gigabyte K8NF-9, AMD 64 2.2ghz og 1024 gb minne) Bestillte pc'en fra nethop, her er storyen: 1. Mottok pc fredag (5 aug) og startet den opp uten problemer. -Installerte F-Secure Internet Security 2005. -Installerte drivere til mus og tastatur 2. Brukte pc'en på en helt vanlig måte ett par timer på lørdag (6. aug). 3. Først natt til søndag (7 aug) skjedde det noe. Jeg byttet bruker fra "admin" til "Gjest" og valgte senere å restarte pc'en derfa. Ventet på at windows skulle starte på nytt etter at "avslutter windows" bildet ble borte men så forble skjærmen bare svart. Jeg ventet litt, med windwos startet aldri på nytt så jeg trakk på reset knappen på pc'en. Pc'en startet opp men "låste seg" i begynnelsen, men selv om jeg ventet skjedde det ingenting. Jeg måtte trykke på reset knappen mange ganger for at windows skulle starte opp, og dette måtte jeg gjøre vær gang for å komme inn på windows. 4. Jeg snakket med noen om dette og ble anbefalt å oppdatere bios. Da jeg endelig kom inn på windows gjorde jeg dette med programvaren "@bios - Online BIOS Flash Utility". Dette gjorde jeg natt til onsdag (10 aug). I håp om at dette skulle løse problemet restartet jeg pc'en. Men skuffende nok "låste" pc'en seg fast igjen. Selv om jeg trykker på reset knappen X antall ganger nå, kommer jeg ikke lenger inn på windows. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Har også vedlagt en bilde som viser hvor pc'en "henger" seg i begynnelsen. -HK Gigabyte K8NF-9 -AMD 64 2.2 GHz -1024 gb minne Håper noen kan kan hjelpe, takk. Endret 11. august 2005 av The1 Lenke til kommentar
TAS Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Vet ikke om dette hjelper.Gjør om boot rekkefølgen ved oppstart,sett HD før Cdrom. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har du satt harddisken som "first bootdevice" i bios? Du må også slå av raid (raid står på som default),ellers finner du ikke harddisken. Lenke til kommentar
The1 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Du må også slå av raid (raid står på som default),ellers finner du ikke harddisken. Dette løste problemet. Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå